Door
Frank WD
op 15-07-2012 02:48
gewijzigd op 15-07-2012 12:31
1.914 views
Op het moment ben ik bezig om voor bepaalde onderwerpen van de website een RSS feed te maken. Dit lukt op het moment helemaal na wens, alleen loop ik tegen een probleem aan bij <pubDate>.
Mijn RSS word opgebouwd door middel van een database en SimpleXML. Zover ik kan lezen op internet houd de <pubDate> er een speciale date opbouw op na. Alleen weet ik dus niet hoe ik die moet op vragen in mijn Query.
Ik weet wel dat je door middel van:
DATE_FORMAT( p_date, '%d-%m-%Y' ) AS p_date
Een date na wens opbouw op te vragen, alleen de opbouw voor in de Query die ik nodig heb kan ik niet vinden. De opbouw die ik terug zal moeten krijgen is:
D, d M Y H:i:s T
Deze opbouw is dus voor de RSS item tag <pubDate>
Ik heb de volgende Query opbouw geprobeerd, omdat ik dacht het wel zal kloppen:
Joren, Ik krijg die melding nu niet meer. Hij geeft nu gewoon de Feeds weer. Alleen hij pakt de pubDate niet mee. Want in een RSS Feed Validator zie ik nergens de pubDate terug komen.
Joren en Ger, super bedankt voor de input.
Ik krijg nu gewoon netjes mijn pubDate terug. Zit nu alleen nog met een Validator error op deze zelfde pubDate.
Validator error op pubDate:
line 2, column 314: pubDate must be an RFC-822 date-time: Sun, 15 Jul 2012 16:17:37 CEST [help]
... ><pubDate>Sun, 15 Jul 2012 16:17:37 CEST</pubDate><item><title>Joost de ...
^
line 5, column 322: pubDate must be an RFC-822 date-time: 9th, 09 July 2012 23:00:00 UTC (79 occurrences) [help]
... ><pubDate>9th, 09 July 2012 23:00:00 UTC</pubDate><guid>96</guid></item> ...