Beste mensen,

De afgelopen tijd ben ik druk bezig geweest met het maken van een webwinkel maar ik ben een vervelend probleem tegen gekomen bij het mailen van de factuur. Als ik namelijk 'de winkelwagen' wil mailen stuurt het script voor elk product een aparte mail.

Ik probeer het volgende te mailen:
<?php
$get_row['name'].' '.$value.' stuk(s) prijs &euro;'.number_format($get_row['price'], 2).' = &euro;'.number_format($sub, 2);
?>

In de functie winkelwagen staat:

<?php

foreach($_SESSION as $name => $value){
if ($value>0){
if(substr($name, 0, 5)=='cart_'){
$id = substr($name, 5, (strlen($name)-5));
$get = mysql_query('SELECT id, name, price FROM products WHERE id='.mysql_real_escape_string((int)$id));
while ($get_row = mysql_fetch_assoc($get)) {
$sub = $get_row['price']*$value;
echo $get_row['name'].' '.$value.' stuk(s) prijs &euro;'.number_format($get_row['price'], 2).' = &euro;'.number_format($sub, 2). ' <a href="cart.php?remove='.$id.'">[-]</a> <a href="cart.php?add='.$id.'">[+]</a> <a href="cart.php?delete='.$id.'">[Delete]</a><br />';
?>

Ik heb zelf al een lange tijd naar een oplossing gezocht maar het lukt me niet. Zou iemand me hiermee alsjeblieft kunnen helpen?
Ger van Steenderen op 30/07/2012 18:06:40

auto_increment is geen standaard SQL, en daarom gebruik ik het maar zelden.

Wist ik niet. Hoe doe jij dat dan? Zelf een waarde bijhouden?
Lol, ik en zelf iets bijhouden.
Nee hoor, ik doe dat met een trigger (before on insert)
Reshad F op 30/07/2012 16:51:20

als je een sportauto hebt ( PDO ) wil je toch ook niet op een fiets rijden? ( MySQL ) :)

Onzin!
Lees php.net eens:
The overall performance of all three extensions is considered to be about the same. Although the performance of the extension contributes only a fraction of the total run time of a PHP web request. Often, the impact is as low as 0.1%.

Bron: http://nl3.php.net/manual/en/mysqlinfo.api.choosing.php
Hier heeft TS niets aan, de discussie over PDO, MySQLi, mysql kunnen we beter in een ander topic voeren?
Bedankt iedereen voor de reactie's het is me gelukt!

@Ger van Steenderen

Ik verstuur een bcc van de factuur naar mezelf en naar het e-mailadres van de printer(voor het "analoge" archief)

Reageren