Ik ben niet zo bekend met Android maar voor zover ik weet ligt het aan de fabrikant of ze hun producten updaten. Google heeft hier geen zeggenschap over. Het is in veel gevallen wel mogelijk om een onofficiƫle ROM te gebruiken maar dat werkt ook niet altijd even vlekkeloos. Android is wat opener dan IOS wat een voordeel kan zijn maar het heeft ook zijn nadelen.
Ik zou voor de Asus gaan denk ik, die heeft wat meer power voor zover ik kon zien. Tevens is de Tegra 3 een veel gebruikte chipset dus de kans dat je er een onofficiƫle ROM op kunt gebruiken schat ik hoger in. De Samsung tablet heeft wel een aantal andere "kleine" voordelen maar die zullen voornamelijk persoonlijk zijn.
Ik heb hem even snel door gekeken dus ik kan wat gemist hebben maar hij zegt zelf dat de asus de krachtigste processor heeft? Tevens zou de asus de betere zijn voor spelletjes dus de GPU zal ook wel een stukje sterker zijn maar het kan ook zo zijn dat de prestatie winst komt door de cpu.
Het is een dual core vs een quad core, of het veel uitmaakt in de praktijk weet ik dan weer niet. Dat zal voornamelijk aan de apps liggen.
Ik zou gewoon een winkel in lopen en even met beide spelen, dan weet je ook hoe ze in de hand liggen.
Als die uitkomt, ga ik hem zeker halen.
Hoewel Android ook wel prima werkt, denk ik dat Windows 8 toch makkelijker te doen is met printen, netwerkstations (NAS) etc.
Gaan jullie dan voor de windows 8 rt of de x86 variant? Die laatste zal wel een stuk duurder zijn al denk ik niet dat de goedkoopste hier 200 Euro gaat kosten.
En wat vinden jullie van de tablet van Google? Zit er namelijk ook erg over te twijfelen en deze ziet er ook erg goed uit en is niet heel duur (je hoeft niet te betalen voor een half opgegeten appeltje...)
Windows tablet moest ik niet hebben, alsook geen apple.
Ik heb de samsung galaxy tab 2 10.1 gisteren gekocht (ik schrijf er dit bericht nu op) en ik moet zeggen dat deze perfect doet wat ik wil. Het toetsenbord is nog een beetje wennen maar dat is een kwestie van tijd denk ik.
Conclusie: vrij tot zeer tevreden over deze aankoop!
Ik ben na wat onderzoek wel verliefd geworden op de Nexus 7, dat gaat hem worden voor mij denk ik.
Het bevat weinig geheugen, maar ik ga hem toch praktisch alleen thuis gebruiken. Ik gebruik al bijna alles van Google, dus dat komt goed. En hij is relatief goedkoop. Wat denken jullie?