[nog verder offtopic]
Dan haal ik ook mijn eigen woorden erbij:
Een taal als JAVA (dus niet JavaScript!!!) draait uit zichzelf, in elk geval zo zeggen we het.
Of JAVA een echte programmeertaal is, nee niet. Maar het wordt wel bij de programmeertalen gerekend. Ong. hetzelfde als dat een dwarsfluit of saxofoon bij de houtinstrumenten behoort en niet tot de koper, terwijl ze toch qua materiaal bij de koperinstumenten behoren.
Dat ik in mijn blog JAVA gebruik is omdat ik graag herkenning oproep, als je JAVA noemt weten mijn lezers wel wat ik bedoel met vreemde talen niet.
[offtopic]Voelje niet aangevallen. Het feit dat ik het hier schrijf is omdat dit in de koffiehoek staat. Daar vind ik het altijd leuk om met wat sideinfo te komen.[/offtopic]
Zie je PM :-). Ik wil er gerust een topic over starten. (Want ik ga er nu echt niet verder op ingaan na dit bericht. )
Ik voel me zeker en vast niet aangevallen. Ik vind alleen het feit dat je op je website zelf al zegt dat er discussie is, fout om dan ook nog is te gaan zeggen dat het absoluut geen programmeertaal zou zijn. Ik heb er respect voor als jij het een scripttaal noemt, dat is je recht. Alleen vind ik dat je foute side-info geeft als je dan ook uitdrukkelijk zegt dat het geen programmeertaal is. Dat terwijl je argumenten op je website ook (naar mijn mening dan) erg verwerpelijk zijn.
Moest je nu een reden kunnen verzinnen in de aard van PHP is geen programmeertaal omdat de manier waarop de bytecode wordt gegeneerd totaal anders is als dat bij Java gebeurd, dan kan ik me neerleggen bij je argumenten. Of dat bijvoorbeeld de code die PHP gegenereerd daarna aan Java moet worden doorgegeven... Even voor de duidelijkheid: dit is dus niet zo.
Jeroen, lees het artikel en de reacties en vraag het je dan nog eens af ;) [color=transparent]HTML7 is een verzinsel die mensen gebruiken als ze zich eraan irriteren mensen alles maar HTML5 noemen terwijl maar 10% daarvan echt HTML5 is. Of zoals James Padolsey dat kan verwoorden: "To others, it was the name given to every thing web-related in 2012. Even your microwave was powered by HTML5."[/color]
Your lawnmower
Your microwave
Your TV
Your alarm system
Your space shuttle
Your protoss mothership
:'-) HTML op al die devices, no way, nu nog niet :P. Overigens, Java wel meer en meer! Nja, niet verwonderlijk als je weet dat men op het idee van Java kwam voor een wasmachine...