Ik veranderde eerst tekst kleuren met deze codes erom <h3> </h3>
Maar nu ik aangezien deze code (<h1> </h1>) erom zet omdat ik dan een pagina krijg werkt die niet meer dus mijn vraag is hoe verander ik mijn tekst in php inplaats van CSS?
[size=xsmall]Toevoeging op 28/08/2012 02:42:03:[/size]
dat ik dat niet bed8 heb natuurlijk in een vorm van echo
En bekijk even je pm
[size=xsmall]Toevoeging op 28/08/2012 03:11:17:[/size]
Nu heb ik hetvolgende
[code]
<?php
include "thema.php";
?>
<h2>
<?php
echo "<h6>Beste, Bezoeker</br>
</br>
De opgevragen pagina is niet gevonden</br>
Mogelijk is deze verwijderd of er wordt aan gewerkt</b>
Onze excuses voor het ongemak<br>
</br>
MVG,</br>
</br>
Het UG team</h6>";
?>
</h2>
[code]
[size=xsmall]Toevoeging op 28/08/2012 03:12:06:[/size]
H2 staat voor waar het op meot h6 is de kleur maar het werkt niet
Dat is omdat je nu een <h> in een <h> zet, waarom zou je dat willen?
Je opent in HTML de <h2> tag, vervolgens ga je in die <h2> tag een <h6> tag openenen.
Kun je duidelijk uitleggen wat je nu precies wil bereiken? En waarom je 2 <h> tags gebruikt over de zelfde tekst?
Tevens zet je dit soort stukken tekst tussen <p> tags, aangezien het een paragraaf is. Nu kun je dus een class maken in je css en die aan de <p> meegeven en daar je kleur aanpassen.
CSS
.pagina_error { color: #FF0000; }
PHP
<?php
include "thema.php";
echo '<p class="pagina_error">Beste, Bezoeker<br>
<br>
De opgevragen pagina is niet gevonden<br>
Mogelijk is deze verwijderd of er wordt aan gewerkt<br>
Onze excuses voor het ongemak<br>
<br>
MVG,<br>
<br>
Het UG team</p>';
?>
Zo zou het moeten werken zoals je het wilt, mits ik goed begrijp wat je wil. Nu wordt deze tekst rood.
Tevens raad ik je aan om echo's tussen enkele quotes ' te zetten, dan hoef je niet continu te gaan escapen wanneer je HTML in je php echo's gebruikt.
Een <h.> is alleen maar voor kopjes. Niet voor lappen tekst. In de regel: 1 kleine regel of zin.
Het is al een kopje (letterlijk) boven tekst.
Je behoort niet meerdere zinnen in een <h.> te zetten. En in een <h.> hoort zeker geen <p>.
Let op, waar ik <h.> type kan je <h1> of <h2> of <h3> etc lezen.
Daarnaast: als je alleen maar statische HTML hebt, hoef je dat niet door PHP te laten echoen.
Ook zijn al die <br>'s niet nodig. In je CSS kan je aangeven dat een new-line gewoon als 'enter' gepakt wordt.
Ook is je interpunctie niet goed. Je mist namelijk punten.
Jouw code, zoals het wel hoort:
<?php
include "thema.php";
?>
<h2>Helaas...</h2>
<p class="pagina_error">Beste, Bezoeker
De opgevragen pagina is niet gevonden.
Mogelijk is deze verwijderd of er wordt aan gewerkt.
Onze excuses voor het ongemak.
M.v.g.,
Het UG team</p>
[size=xsmall]Toevoeging op 28/08/2012 10:37:50:[/size]
Die CSS-code die je nodig hebt: white-space: pre; op p.pagina_error.
Ik vind dit sowieso geen aanrader, want als je je code netjes wilt houden (door in te springen) dan levert dit onjuiste resultaten op. Gewoon <br> gebruiken als je een regeleinde wil forceren.
Daarom vroeg ik ook waarom hij <h> tags gebruikte voor dit soort meldingen. Aangezien het header tags zijn, en niet voor teksten. Vandaar mijn verbetering door de <p> en de class voor zijn andere kleur.
Als hij een groter font wil en bold, kan dit gewoon eenvoudig aangepast worden in de .pagina_error class. Natuurlijk weet ik dat jij dit weet, is meer ter info voor de TS.
@Ozzie,
Mee eens, ik gebruik white-space eigenlijk alleen maar voor lappen tekst in een div. Zodat hij daar netjes nieuwe linebreaks maakt, en binnen de div's blijft. Ik zou voor dit gedeelte, ook voor </br> gaan.