Even horen of iemand mij een tip kan geven.
Nu ik zou een script willen maken met als achtergrond een map van België.
Daar zou ik graag posities instellen via coordinaten in te geven.

Het is de bedoeling om een neerslagkaart op te maken.

Bevoorbeeld: 0.0mm ==> Dat dan op de positie van de plaats waar het weerstation zich bevind.

Maar dan zou het php bestand een images moeten zijn.
Hoi Thomas, is het niet een beetje voorbarig allemaal. jullie vragen voor weergegevens maar ik zie hier niets anders dan vragen hoe moet dit en hoe moet dat.
Daarom bestaat er toch een forum? Of heb ik dit verkeerd op ;).
Ik vraag enkel richtingen waar ik kan zoeken.
Ja dat klopt wel hoor daar is ook niks op tegen.Misschien een met Joeri praten die is ook met deze dingen bezig.
Als je zo een reacties krijgt, zou je wel bang worden om vragen te stellen.
We kunnen niet allemaal even slim zijn é ;).
Joeri weet het ook niet hoor. Maar ik vraag me ook wel af hoe je zoiets moet maken. Misschien als je ons helpt staat de hulp er dan ook voor nog andere mensen die misschien ook willen weten hoe ze zoiets te maken. We willen gewoon weten hoe je die variabelen naar een kaartje krijgt maar dan onder de vorm van kleuren.
Die vormen kan je tekenen met SVG.
En dan meerdere lagen (allemaal een opacity van 10% bijvoorbeeld).

Maar hoe je dit precies moet uitrekenen is nogal lastig: hoe weet jij waar het hoog is en waar laag?
Je zou eens kunnen zoeken op 'heatmap', wat meestal voor website gebruikt wordt, maar toch wel veel overeenkomsten heeft met hoge/lage-drukgebieden.
Zeg, sorry hoor, maar zitten jij en Joeri Jacobs in de zelfde klas, of zo?
Jullie zijn provinciegenoten en jullie stellen de zelfde vragen.
Het lijkt me niet evident om isothermen zelf te construeren adhv. temperaturen op verschillende plaatsen.
Sowieso zal je daar een hoop gegevens voor nodig hebben.

Maar dan nog, daar zitten wel wat algoritmes achter, lijkt me.

Mocht je de isothermen zelf hebben: bv. een lijst met punten die samen polygons vormen
dan wil ik wel mee helpen om dit in beeld te brengen.
Mijn eerste gedachte is dan via Google Maps, maar andere mogelijkheden moeten ook wel lukken.

Reageren