Beste phpers,

Ik krijg het niet voor elkaar mn lamp op te hangen. Elke keer zit ie scheef... Oke... Ik kan inderdaad geen lamp ophangen maar daar heb ik het nu niet meer over :P

Kan iemand mij helpen bij de installatie van mijn VPS? Er staat Linux OpenSuSe op. Ik heb google al afgezocht maar die werkt niet echt mee.

Groeten DOnny
Eerste regeltje geeft direct aan dat er geen lamp op staat. Dat staat toch standaard op linux?
Ligt aan de installatie.... Ik ken OpenSuse niet, maar bij andere distro's kan je in ieder geval kiezen of je direct een webserver wilt installeren.

met:
whereis apache2

Kan je kijken of Apache 2 geinstalleerd is, en zo ja, waar deze geinstalleerd staat.
Welke is aan te raden? Ik heb 10gb, 512 ram...

CentOs 5.8 X64 NetInstall
CentOs 6.3 X64 Minimal

[size=xsmall]Toevoeging op 06/09/2012 12:48:22:[/size]

Ik ga gelijk overstappen naar CentOS. Misschien wel beter aangezien ik daar meer over hoor.
Nieuwste offcourse
En hoe kan ik SQL installeren voor Centos? door die vorige pagina te gebruiken die je hier plaatste?

[size=xsmall]Toevoeging op 06/09/2012 12:59:54:[/size]

Wat is de standaard gebruikersnaam van CentOS?
Standaard inlog voor Linux is altijd root mijn advies is om een eigen account aan te maken, en root-login via SSH te disablen. Via su op je normale account kan je inloggen naar root.

CentOs !== OpenSuse, dus je moet een andere tutorial zoeken, staat ook op HowToForge, als je even zoekt.
Centos vraagt nu een login... Ik vul root in. Het vraagt een wachtwoord ik vul de mijne in. Nu staat er: [root@localhost ~]# Ik moet nu wat invullen maar totally no idea
Heel veel schermen krijg ik niet te zien? :S

Reageren