Ik heb een Pagination function die wel goed werkt.
Ik had eerst een probleem om de positie mee te geven om zo de juiste navigation button current te krijgen. Na dit opgelost te hebben kom ik nu niet verder met overige waarders.
Op pagination.php zien we een query staan die enige info ophaalt uit de url met de $_GET waarder. In de SELECT staat welke waarders eigenlijk mee gegeven moet worden aan de juiste navigation button. Alleen weet ik niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen. Dit is mede omdat ik niet zoveel met functions heb gewerkt.
Wat er eigenlijk zal moeten gebeuren is het volgende.
De function zal altijd 40 row's tellen van de huidige week.
Ook zal er dan 40 buttons gemaakt worden met een page= waarde. Deze page= waarde is gelijk aan de positie van het nummer.
Dus voorbeeld:
Navigatie button 10 = Positie 10
Navigatie button 36 = Positie 36
Nu moet de door de function gemaakte url overige waarde worden toegevoegd om de juiste gegevens te verkrijgen bij de weergave.
De url die eigenlijk zou gemaakt moeten worden is:
Eerste wat ik even kwijt moet:
Waarder -> waarde
Waarders -> waardes
"In de SELECT staat welke waarders eigenlijk mee gegeven moet worden aan de juiste navigation button."
Dus
top40_optie.id, top40_optie.positie_h, top40_optie.artiest, top40_optie.titel
moet meegegeven worden aan de navigatie knop die op dit moment geactiveerd is ?!
of anders welke waardes heb je het over ?
"Ook zal er dan 40 buttons gemaakt worden met een page= waarde".
Welke waarde?
"Navigatie button 10 = Positie 10"
Blijkbaar de positie waarde. Dus top40_optie.positie_h uit je select ...
"Nu moet de door de function gemaakte url overige waarde worden toegevoegd om de juiste gegevens te verkrijgen bij de weergave."
Overige waardes? top40_optie.artiest, top40_optie.titel misschien?
Waaraan moeten deze worden toegevoegd ? Aan een knop?
De gegevens zijn niet beschikbaar in je pagination functie omdat je ze simpelweg nooit beschikbaar stelt.
Je doet eerst voordat je je pagination functie aanroept alle resultaten ophalen inclusief gegevens.
Daarna in je pagination functie doe je dezelfde query nog eens maar dan alleen om het aantal resultaten te tellen.
Je moet gewoon 1x alle gegevens ophalen, deze beschikbaar stellen in je pagination functie (bijvoorbeeld door het $result door te geven).
En dan om het aantal rijen te krijgen niet weer dezelfde query doen. Je kan het aantal rijen halen uit je $result of anders mysql_num_rows.
---
Je code is lastig te begrijpen en je vraagstelling & uitleg is ook lastig te begrijpen.
Wat je hier hebt gemaakt is echt super omslachtig. Je doet er goed aan om verschillende onderdelen van je code beter te scheiden.
---
Laat anders je HTML zien, je database structuur (en ook voorbeelden van data), je volledige query. Misschien als ik zin heb maak ik wel een script.
Eddy, misschien eerst even je huiswerk goed doen? (jij bent leraar toch?)
Het gaat hier om "waarde" als zijnde een waarde die je ergens aan toekent. Waardes is dan een prima meervoudsvorm. Sterker nog, bij de link die jij geeft zie je bij de 4e definitie als eerste meervoudsvorm "waardes" staan.
Ik heb het Groene Boekje hier liggen en daarin staat dat de "n" klank in dit soort gevallen vaak de voorkeur heeft, puur omdat het het meeste wordt gebruikt. Denk aan "Waarden en normen" wat je goed kan vertalen naar "Inhouden en normen" en dus niet naar "Herbergiers en normen".
Helaas kan ik dat stukje niet online vinden :(
Maar goed: laten we het weer even over het PHP-script hebben...... ook al geeft Flip heel wat goede punten aan. Zonder reactie van de topicstarter kan ik (en wil ik) er ook niet veel verder mee gaan.
[size=xsmall]Toevoeging op 07/09/2012 11:35:16:[/size]
Voor op stellend. Vind dat er te veel gehamert word op kleine spellings fouten. Er word totaal geen rekening gehouden met mensen die misschien wel dislectie hebben. En die mensen juist hun best doen im in de code of uitleg de fouten zo minimaal nodig proberen te houden.
On-Topic:
Ik heb deze script niet zelf gemaakt, ook vind ik de html uitkomst niet van belang in deze vraag stelling. Omdat het een vraag is over php en niet html.
Flip, ik bedoel idd de waarden die jij opnoemt in je topic.
Deze moeten aan de url mee gegeven worden. De waarde die page= heeft staan gelijk aan de positie van de track.
Er wordt wellicht veel gehamerd op spellingsfouten omdat dit tegenwoordig (op werkwoordsspelling na dan) niet meer nodig is. Alle browers hebben een goede spellingscontrole. Waarders zal dan als foutief worden aangegeven. Dit is ook geen schrijf- of stelfout, maar een verkeerde woordkeus.
Er wordt toch van iedereen verwacht dat hij/zij correct schrijft? Hier ging het wel heel ver over een goede s of n. Daar heb je wel een punt in.
Als tip: kijk eens naar [php]http_build_query()[/php]. Daarmee maak je redelijk makkelijk complexere URL's. Gooi al je waarden in een array (als die daar nog niet in staan) en gooi die eens door de functie.
Let wel dat er een maximumlengte is aan de URL. Ik dacht (uit mijn hoofd) 256 tekens.
Denk aan "Waarden en normen" wat je goed kan vertalen naar "Inhouden en normen" en dus niet naar "Herbergiers en normen".
Waarden heeft in bovengenoemde context een andere betekenis dan jij doet suggereren.
Eddy Erkelens op 07/09/2012 11:34:34
Helaas kan ik dat stukje niet online vinden :(
Scannen! Ik ben benieuwd naar jouw onomstotelijk bewijs :)
Remco schrubben op 07/09/2012 11:43:14
Voor op stellend. Vooropgesteld, Vind ik vind dat er te veel gehamert gehamerd word wordt op kleine spellings fouten spelfouten. Er word wordt totaal geen rekening gehouden met mensen die misschien wel dislectie hebben. En die mensen juist hun best doen doen juist hun best im om in de code of uitleg de fouten zo minimaal nodig proberen mogelijk te houden.
On-Topic:
Ik heb deze dit script niet zelf gemaakt, ook. Ook vind ik de html uitkomst niet van belang in deze vraag stelling vraagstelling. Omdat het een vraag is over php en niet html.
Flip, ik bedoel idd de waarden die jij opnoemt in je topic.
Deze moeten aan de url mee gegeven meegegeven worden. De waarde die page= heeft staan gelijk aan de positie van de track.
Ach je kunt het ook overdrijven he? Dit is echt niet allemaal aan mogelijke dislectie te wijten. Lees je stukje gewoon eerst even goed door, voordat je het definitief plaatst.
remco, wat die function allemaal uitpoept aan html code dat is voor mij niet te volgen. Ik ga ook niet kijken welke condities waar zijn of niet en dan bedenken hoe de html er uiteindelijk uit moet komen te zien. Je gewenste resultaat in html zou als nog van pas komen.
Ik zou de artiest en de titel niet meegeven in je url want, ik neem aan, dat als je de week weet en je weet de positie dat deze twee gegevens voldoende zijn om op te zoeken welke artiest en titel hierbij horen.
Verder blijft mijn vorige punt overeind:
Je gebruikt twee queries terwijl dit onnodig is.