Hallo allemaal,

Ik zou graag advies willen van forumleden die een eigen bedrijf hebben.

Begin deze week kreeg ik te horen dat mijn jaarcontract niet wordt verlengd. Het bedrijf is tot de conclusie gekomen dat het te klein is om full-time een webdesigner/-programmeur in dienst te hebben. Over een aantal weken zit ik dus zonder werk.

Ik sta nu voor een belangrijke keuze in mijn leven en ik hoop dat de mensen die een eigen bedrijf hebben mij wat advies kunnen geven. Dat kan rechtstreeks in dit topic, maar mag ook via een privé bericht.

Ik ben heel erg aan het nadenken over mijn toekomst. Ik werk al een aantal jaren als webdesigner/-programmeur en heb de afgelopen jaren bij verschillende bedrijven gewerkt. Als ik bij (grote) bedrijven met een eigen IT-afdeling aan de slag ging dan was alles goed geregeld. Men begrijpt daar wat webdesign en programmeren inhoudt en wat er bij komt kijken. Tevens weet men dat je een complete webshop niet in één week kunt bouwen. Ik heb echter ook bij (kleinere) bedrijven gewerkt zonder IT-afdeling. Ik vind dit erg leuk om te doen, omdat je hier heel veelzijdig kunt zijn. Je kunt bedenken hoe een website/webshop inhoudelijk eruit moet zien en vervolgens kun je de shop zelf programmeren en vormgeven. Ik vind dit heel prettig omdat ik m'n creativiteit hier goed in kwijt kan en dat heb ik echt nodig in m'n werk.