voor een script waar ik mee bezig ben, zoek ik een oplossing om de resultaten uit een select te updaten, indien deze zijn opgepakt door een functie. in een eerder topic kreeg ik een suggestie om de resultaten in een array te zetten, maar daar kom ik niet uit.
Even een schets van relevante items:
- een select
- een include van een functions bestand
- een if/else om te checken of de select uberhaubt rijen opleverd
- een while
- $row[] omgezet naar variabelen
- functie sendMailToMe aanroepen
- if (!sendMailToMe($naam, $omschrijving, $ingangdatum, $einddatum, $productID) == TRUE) hiermee hoop ik te checken of de functie niet antwoord met TRUE, in dat geval gaat hij naar de else, waar ik de volgende functie aanroep:
- UpdateProductRegel($naam, $omschrijving, $ingangdatum, $einddatum, $productID);
echo 'update is uitgevoerd';
de functie UpdateProductRegel heb ik zo gemaakt en die werkt wel, maar update alle records, ipv alleen de reoords die uit de select komen:
function UpdateProductRegel($naam, $omschrijving, $ingangdatum, $einddatum, $productID) {
//insert script voor records waarbij een mail is verstuurd.
mysql_query("UPDATE producten
SET klant_geinformeerd_op = NOW()");
}
ik zit echt met mijn handen in het haar, want ik heb geen idee hoe ik de UpdateProductRegel functie moet inrichten om ervoor te zorgen dat alleen de records uit de select ge-update worden. Kan iemand me hiermee op weg helpen?
1.661 views