Beste, PhpHulpers..

Ik heb een nieuwe opdracht binnen gekregen waarbij ik een webshop + CMS moet maken voor een klant. Alleen ik heb zelf geen ervaring met PHP zou iemand mij hiermee kunnen helpen.. of het me kunnen leren? (:
Zou héél erg fijn zijn!
Sorry hoor, maar dit vind ik onzinnig.
Je neemt een opdracht aan terwijl je er geen verstand van hebt.
je hebt toch ook gratis cms pakketten? Kijk eens naar Magento
Die webshop/cms is er later bij gekomen.(:

[size=xsmall]Toevoeging op 30/09/2012 13:39:24:[/size]

Nick Dijkstra op 30/09/2012 13:36:50

je hebt toch ook gratis cms pakketten? Kijk eens naar Magento

Ja, maar ik Magento enzo kan ik niet een compleet eigen template maken etc.
Als je een beetje de tijd neemt om de tutorials op deze site door te neme kom je al heel ver.
Volledig eens met SanThe. Hoe kun je nou een opdracht aannemen als je er geen verstand van hebt???

Dat zou hetzelfde zijn als ik een aannemer een huis laat bouwen, en die aannemer achteraf zegt "Sorry meneer, maar eigenlijk weet ik alleen maar hoe ik stenen moet metselen... het spijt me."
je kunt nu beter die opdracht weigeren. als je een webshop module gaat maken voor iemand moet je tenminste de basis van php kennen en Object Oriented kunnen programmeren. als je dus niks van php weet ben je echt nergens. als je er een jaar of 2 in investeerd kun je misschien nog ergens komen maar ik denk niet dat je werkgever daar op zit te wachten
Ozzie PHP op 30/09/2012 13:53:12

Volledig eens met SanThe. Hoe kun je nou een opdracht aannemen als je er geen verstand van hebt???

Ben ik het dus totaal niet mee eens. Waarom zou je geen opdrachten aan kunnen nemen waar je geen verstand van hebt? Zo leer je juist nieuwe dingen. Ik neem ook wel eens opdrachten aan waar ik nog nooit eerder mee gewerkt heb, gewoon in verdiepen en duidelijk naar de klant toe zijn wat hij of zei kan verwachten.

Eens met Hertog Jan. Ik heb wel eens een klus gehad bij een werkgever die wilde dat ik iets maakte in een programmeertaal die ik nooit gedaan geleerd had. Heb dat gewoon aangegeven maar ze vonden het niet erg om me meer tijd te geven om dit ondertussen even te leren. Gewoon eerlijk zaken doen.

Reageren