Hoe komt een onbekende (nieuwe) website in Google (of een andere zoekmachine) terecht? Wat is de handigste / beste manier? Aanmelden via Google, of een link op een andere website (laten) plaatsen en hopen dat Google een keer langskomt?
Ik meen ooit gelezen te hebben dat het beter is om een link naar jouw website op een andere website te (laten) plaatsen, dan rechtstreeks aanmelden bij Google zelf. Maar of dat ook echt zo is, geen idee.
Het is een beetje riskant. Want als dat z'n Google aanmeld spam site is, die je dus x aantal keer per dag aanmeld. Is de kans groot dat je ranking omlaag gaat, Google is daar namelijk niet van gedient.
Ik zet altijd in 8px dat mijn bedrijf deze site ontworpen heeft, met een linkje naar mij. Vervolgens een linkje naar die site op mijn site in het portfolio, en heb je een nette backlink.
Hmm, oké... klinkt interessant. Zal ik tzt bij m'n nieuwe site eens doen. Kun je er verder nog meer mee, of is het puur inzien van hoe je site "ervoor staat"?
Ik meld de site ook altijd aan via Goole, zorg natuurlijk dat je meta tags goed zijn. Dan is het indexeren al stukken beter. Ook maak ik er een robots.txt bij met welke pagina's hij wel en niet mag indexeren.
[size=xsmall]Toevoeging op 08/10/2012 10:58:23:[/size]
@Aar,
Nadeel van Google webmastertools is dat jij dan als 'eigenaar' van de website wordt gezien. Dit is niet het geval, aangezien ik een website ontwerp voor een klant en die de eigenaar is.
Denk hier ook gelijk aan eventuele illigale content en/of copyright schendingen en het feit dat jij dan verantwoordelijk bent als je de eigenaar bent.
Voor Webmastertools moet je ook een bestandje in de root zetten, zodat de tools zien dat de site juist is aangemeld.