Hallo mensen,

Wat is volgens jullie dé ultieme monitor voor webdesign? Ongeveer 23 inch? Met goede (RGB) kleuren en een constante kijkhoek? Maximaal €500,- ?

En vraag 2... ik was gisteren even bij de Dixons. Beetje aan het kijken naar laptops. Het viel me op dat de kleuren vaak niet mooi waren. Blauwzwemen over het hele scherm, verloopjes in websites die uit 'blokken' bestonden in plaats van mooie gelijdelijke overgangen. Ik zag geen enkele laptop waarvan de kleuren goed waren. Het enige wat enigszins in de buurt kwam was een kleine maar dure Apple Mac Pro (of iets in die richting). Dus nu vraag ik me af. Bestaan er eigenlijk wel laptops met schermen waarop de kleuren wel goed worden weergegeven?
@Mark: Hmmm, oké... en als jij er nu dan een zou kopen, welke zou dat dan zijn?
Als ik een Windows laptop zocht dan zou ik waarschijnlijk kiezen voor de Asus zenbook prime.

LET OP! Ik heb er zelf dus geen ervaring mee.

http://tweakers.net/reviews/2657/1/asus-zenbook-prime-oogstrelende-ultrabook-inleiding.html

Let er wel op dat dit een ultrabook is. In andere woorden, je kunt er hardware matig zo goed als niets aan veranderen. achteraf even wat geheugen bijprikken gaat dus niet lukken. De SSD zou nog kunnen maar het is geen gewone 2,5 inch HDD zoals in een "normale" laptop. Dus dat zal ook een duur grapje worden.

Thanks, ziet er mooi uit. Het scherm is ook vrij goed... maar het ding is niet heel goedkoop :-/

Ik zal er eens over nadenken...
:p goedkoop is hij niet nee. Je kan natuurlijk ook voor een "normale" laptop gaan. De voordelen daar van zijn dat je er gewoon zelf een SSD en meer RAM in kunt zetten, ze hebben wat meer power en ze zijn een stuk goedkoper. Het nadeel is het gewicht en de dikte. Ze zijn dus wat minder mobiel. Het is maar net wat je belangrijker vind.

Ik heb helaas geen voorbeeld voor een normale windows laptop, al lang niet meer naar gekeken.