Door
Andy V
op 21-10-2012 01:16
gewijzigd op 21-10-2012 01:24
17.645 views
Hey,
Ik was net een layout aan het maken, alles is gelukt zoals ik het wou alleen 1 dingetje zit niet goed en dat is het content gedeelte, waar ik eigenlijk 3 divs naast elkaar wil dus links, midden, rechts waarvan de middelsde div zo breed mogelijk moet zijn en de andere twee zouden links/rechts tegen het scherm moeten staan maar dat lukt mij niet kan iemand me hier mee helpen?
Nadeel is dan dat bij een smalle breedte de rechter div naar beneden verplaatst wordt. Al bij al heb ik toen maar gekozen voor een vaste breedte die in het midden wordt uitgelijnd zoals dit forum. Overigens kan het (nog steeds) met een table met drie kolommen. Maar nogmaals - mijn mening - neem een vaste breedte dat scheelt een hoop gezeur.
Misschien wel een leuk draadje: Hoe maak jij je content indeling.
Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat de content als eerste komt.
Daarna pas een menu/left/right/aside etc.
Dat kan allemaal prima met position: absolute;, maar daar kleven heel wat nadelen aan.
Eddy, ik zie geen enkele reden om de content als eerst in de code te moeten plaatsen. Ik raad je zelfs aan om in de code dezelfde volgorde als je op het scherm ziet (van links naar rechts en boven naar onder) aan te houden.
het lukte me gisteren wel om links en rechts tegen het scherm te krijgen maar ik wil dan dat de middelste div de lege ruimte opvult dus als het scherm 1900x1080px is moet de content 1500px breed zijn en als het scherm maar 1024 breed is zou de content 624px breed moeten zijn en ik zou willen dat dit zich vanzelf aanpast en daar zit ik eigenlijk mee want als ik hem op "min-width:600px;" zet dan word hij niet groter dan 600px als ik er een "float:left;" bij zet en als ik die "float:left;" weg haal dan gaat de rechter div onder de content staan
</head>
<body>
<div id=wrapper>
<div id=left>
<h3>Left</h3>
</div>
<div id=content>
<h2>Content</h2>
<p>Heel wat mooie content waar we een hele lange zin van maken.</p>
</div>
<div id=right>
<h3>Right</h3>
</div>
</div>
</body>
</html>
?>
Ja dat is inderdaad wat ik zocht, het ziet er nu veel beter uit :) Bedankt wouter.
[size=xsmall]Toevoeging op 21/10/2012 14:05:53:[/size]
Ik heb er toch nog een extra wrapper tussen de wrapper en de kolommen gelaten om de hoogte te regelen anders was 1 kolom hoog en dan had ik 2platte kolommen met 0px hoogte.
de html is dus niks aan veranderd,
en dan is dit de css:
Eddy, ik zie geen enkele reden om de content als eerst in de code te moeten plaatsen. Ik raad je zelfs aan om in de code dezelfde volgorde als je op het scherm ziet (van links naar rechts en boven naar onder) aan te houden.
Dit had te maken met SEO. Hoewel die wel het een en ander kunnen filteren.
Maar wat te denken aan schermlezers? Moeten die elke keer het menu voorlezen?
Ik heb mijn pagina nu wat aangepast, ik heb er een footer aan toegevoegd dat is allemaal gelukt enzo maar als je het schermpje in de hoogte smaller maakt zou de footer beneden moeten blijven dat doet hij ook maar de footer gaat dan mee met het scherm en als je de onderkant van je browser dan bijna helemaal naar boven doet kom hij al over de header en staat de content onder de footer..