Door
Rick van Riel
op 26-10-2012 09:19
gewijzigd op 26-10-2012 09:23
2.629 views
Nu er toch een aantal website review posts op dit forum staan en er goede feedback word gegeven was ik benieuwd of jullie mijn ontwerpen ook konden beoordelen.
Het is een gaming website die ik voor mijn oude community heb gemaakt maar hier zit ik nu niet meer bij dus ben ik van plan om deze te gaan verkopen. Daarom zou ik graag jullie mening willen over hoe ik deze website misschien beter verkoopbaar kan maken.
De website staat nu alleen nog in html en word later omgebouwd naar een Wordpress template.
Hmmm, eerste wat me opvalt. De website heeft een minimale breedte, als ik lager als deze minimale breedte ga met mijn browser dan krijg ik geen horizontale scrollbalk. De rechterkant is hierdoor niet meer benaderbaar.
Je dat klopt ik heb hiervoor gekozen omdat het om een gaming website gaat. En de gamers van tegenwoordig hebben een grotere resolutie van 1024x768 dus heb ik ervoor gekozen om lagere resoluties niet te ondersteunen.
Die keuze is verdedigbaar, maar bijvoorbeeld een PlayStation 3 (net getest) heeft ook moeite met een vaste minimumbreedte. Bovendien hebben juist gamers vaak een iPad of ander tablet bij de hand juist omdat ze op de pc fullscreen aan het gamen zijn.
Aangezien je nu een verbeterd ontwerp maakt, is het misschien verstandig er meteen maar een liquid of responsive design van te maken. Dan kan het nieuwe ontwerp weer een paar jaar mee.
@Chris NVT
Je ik heb de website nog niet getest in IE dus hier zal ik nog naar kijken.
@Ward van der Put
Kan je de website niet volledig bekijken op de PlayStation 3?
En voor de tablets kan natuurlijk altijd een aparte website gemaakt worden omdat je dan toch minder informatie kwijt kunt. Het is daarom denk ik beter om hiervoor een ander design te gebruiken die hiervoor is geoptimaliseerd. Als de klant dit wil dan kan ik dit er altijd bij bouwen.
Het maken van een responsive design vind ik een super idee, ik ga hier zeker naar kijken en ervoor zorgen dat ik dit ga verwerken in mijn website.
Het kan aan mijn ongeoefendheid liggen, zo vaak browse ik niet op de PS3, maar er verschijnt alleen een verticale schuifbalk. Rechts valt een belangrijk deel van de brede pagina weg.
En voor de tablets kan natuurlijk altijd een aparte website gemaakt worden omdat je dan toch minder informatie kwijt kunt. Het is daarom denk ik beter om hiervoor een ander design te gebruiken die hiervoor is geoptimaliseerd. Als de klant dit wil dan kan ik dit er altijd bij bouwen.
Hoezo? Gewoon met een klein aantal media-queries je opmaak aanpassen.
Of gewoon alles liquid maken (dat kan moeilijker zijn).
Dus geen andere pagina/website: wel iets andere CSS.
En ja: je plaatjes maken het onnodig traag!
@Eddy
Dat probleem heb ik zelf niet dat de website traag is. Ik heb namelijk de plaatjes zo klein mogelijk gemaakt. Ook als je de cache leeg is de website voor mij nog snel.
Het werken met media-queries is natuurlijk een makkelijke oplossing maar als ik de website ook maak voor tablets dan wil ik niet alle informatie die nu op de homepagina staat tonen. Ik moet dan dus blokken gaan hidden en dan laad ik informatie in die mensen niet te zien krijgen. Dit gaat dan ook weer ten koste van de snelheid van de website.
Kortom: bouw het andersom.
Begin bij de kleinste (de 340px telefoon) en bouw hem groter op.
En die paar regels HTML zijn niet erg. Je HTTP-requests en plaatjes wel.
Hmmm, eerste wat me opvalt. De website heeft een minimale breedte, als ik lager als deze minimale breedte ga met mijn browser dan krijg ik geen horizontale scrollbalk. De rechterkant is hierdoor niet meer benaderbaar.
Was ook mijn eerste opmerking. Verder heb ik er weinig aan op te merken. Mooi!