Hallo,
Ik zit met het volgende. Al geruime tijd maak ik gebruik van PHP Mailer, dit werkte altijd naar behoren, maar de laatste tijd kan ik er niet meer echt op vertrouwen. Het gebeurt namelijk regelmatig dat de mail met dikke vertraging binnenkomt of helemaal niet aankomt. Ik heb hierover contact gehad met mijn webhost. Zij konden me verder niet helpen, maar gaven me alleen dit advies:
Het kan, op momenten van drukte, voorkomen dat uw e-mailberichten welke u via phpmail stuurt in een wachtrij komen te staan voordat deze afgeleverd worden in uw mailbox.
U kunt dit beperken door uw e-mail vanaf uw website te versturen middels SMTP. Helaas hebben wij geen voorbeeld contactscript beschikbaar, waardoor ik u hiervoor helaas naar Google moet verwijzen.
Op zich vrij duidelijk, maar nu vraag ik me af hoe ik dit het beste op kan lossen. Kan ik PHP Mailer (makkelijk) omzetten zodat het via SMTP verzonden wordt of is het beter om op iets anders over te stappen, en zo ja wat dan? Ik ben Swift Mailer al tegen gekomen maar heb geen idee of dit een goede oplossing voor me is. Ik ben echt op zoek naar een script waar ik 100% op kan vertrouwen en wat ook redelijk voor een phpleek te gebruiken is.
Graag jullie advies.
6.024 views