Dit zou ervoor moeten zorgen dat de sessie 24 uur blijft bestaan. Als ik PHPINFO doe dan is dit ook zo, local staat dan op 86400 seconden. Master staat op 1440 seconden.
Zijn er nog andere dingen die ervoor kunnen zorgen dat je opeens je sessie kwijt bent?
session_start() komt op elke pagina voor, ik include een file application_top waar dit als eerste in staat.
# Kijken of er al een sessie bestaat
session_start();
ini_set('session.gc_maxlifetime', 60*60*24); // 24h
date_default_timezone_set('Europe/Berlin');
# Database gegevens uitlezen
require_once('includes/db/db.php');
[size=xsmall]Toevoeging op 07/12/2012 16:01:18:[/size]
Het gekke is, ik echo mijn session_id. En na een willekeurig aantal minuten als ik b.v. niks doe ofzo voor 10 minuten dan is die opeens weg.
Waar worden je sessiebestanden opgeslagen? Heb je daar een eigen map voor?
Zo niet, en je zit op een shared host, dan wordt de sessie tijd waarschijnlijk overschreven door andere gebruikers. De sessies opslaan in een eigen map verhelpt waarschijnlijk het probleem.
Remco, wat is daar het gevaar van?, op het hoogste niveau heb ik httpdocs/ conf/ cgi-bin/ moet ik hier een nieuwe map aanmaken, want dat kan niet. Misschien komt het doordat ik op een subdomein zit?
Remco, wat is daar het gevaar van?, op het hoogste niveau heb ik httpdocs/ conf/ cgi-bin/ moet ik hier een nieuwe map aanmaken, want dat kan niet. Misschien komt het doordat ik op een subdomein zit?
Afhankelijk van je instellingen en beveiliging vergroot je de kans dat mensen achter de sessies van andere kunnen komen en dus een sessie kunnen overnemen.
Dit omdat het via jesite.exentie/sessies je sessies beschikbaar zijn.
Afhankelijk van je instellingen en beveiliging vergroot je de kans dat mensen achter de sessies van andere kunnen komen en dus een sessie kunnen overnemen.
Dit omdat het via jesite.exentie/sessies je sessies beschikbaar zijn.
Kans is heel erg klein en te verwaarlozen wanneer de default namen van sessie-files van toepassing zijn en er geen dir mogelijk is op deze map. Heb je al eens gekeken naar de default sessie-filenames?? Dat vind je niet met wat "proberen"