Goeiendag, dit is mijn eerste topic op dit forum dus vergeef mij aub als ik sommige dingen niet goed heb begrepen betreft de regels.
Als ik dus onzin praat in jullie ogen (ook als het gaat om mijn werkwijze) dan hoor ik jullie graag, ik ben hier inmiddels om te leren!
Ik ben een student programmeur en voor mijn opleiding ben ik bezig met een simpele boeken winkel te maken met PHP die de boeken uit de DB haalt.
Ik zit meer met het probleem dat ik met behulp van jQuery een pop up te zien moet krijgen zodra er op een informatie knopje wordt geklikt. In deze popup zit extra gegevens over de gekozen boek.
Het probleem is echter dat wanneer ik een boek aan klik, de informatie van alle boeken te zien krijg, wat dus niet de bedoeling is.
Ik heb dit voor elkaar gekregen door het in een while loop te zetten, ik weet dat dit waarschijnlijk niet de goede oplossing is. Alleen ik moet er dus voor zorgen dat alleen de informatie van de gekozen boek te voorschijn komt. Ik heb helaas geen idee dus ik hoopte dat jullie hier mij mee kunnen helpen.
Bedankt voor jullie tijd en ik hoop deel uit te gaan maken van een community die mij kan helpen groeien.
?
Onbekende gebruiker
12-12-2012 21:05
gewijzigd op 12-12-2012 21:05
waarschijnlijk selecteer je alle data, terwijl je alleen maar de data van 1 boek wilt hebben.
Oplossing, voer een query uit, waarbij je alleen maar het betreffende boek selecteert, dmv het id van het boek?
Durf het niet helemaal zeker te zeggen, maar op lijn 75 gebruik je een While-lus, dit is om meerdere resultaten uit de database te halen. Ik denk (durf niet zeker te zeggen want ben geen pro) dat als je er 1 record van maakt, het probleem opgelost is
Ik heb je code iets veranderd. Ik had hem ook voor je helemaal correct kunnen maken dat heb ik niet gedaan omdat ik vind dat je het zelf uit moet vinden ( uiteraard helpen we je erbij )
kijk is naar je code zoals ik het hier een beetje veranderd heb.
om te controleren of er een get waarde is meegegeven kan je zoiets doen
<?php
if(isset($_GET['IBAN'])) {
// hier kan je je query uitvoeren voor specifiek boek bijvoorbeeld met bijbehorende dingen...
}
else {
// hier alle bovenstaande code die ik veranderd heb bijvoorbeeld..
}
?>
ik zou zeggen ga er mee worstelen en we horen het als het niet lukt. ( code is uit het hoofd getikt dus her en der kunnen fouten zitten. )