Door
Marijke Hakvoort
op 03-01-2013 10:32
gewijzigd op 03-01-2013 10:38
2.314 views
Hallo,
Ik heb een vraagje over de PHP Mail functie,
nu werkt deze helemaal perfect als ik test met mijn hotmail of gmailadres,
maar als ik het emailadres van de zaak gebruik dan verstuurt hij niks.
Ook als ik de mail open op mobiel dan is de mail leeg, en gewoon via de browser is deze wel netjes gevuld.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?
dat zou het niet mogen zijn...kijk anders even of phpmailer een error geeft >>> $mail->ErrorInfo (waarbij $mail de variable is waar het phpmailer object in leeft)
<?php
if(!$mail->Send()){
echo 'Er ging iets mis tijdens het versturen, namelijk:
';
echo $mail->ErrorInfo;
}else{
echo $address.'De mail is verstuurd.';
}
?>
Deze geeft als echo gewoon dat de mail is verstuurd. Had even een echo van het emailadres er ook bij gezegd, namelijk $address om te kijken of het mailadres goed over wordt genomen. Dit is ook het geval.
Je kunt controleren of de mail door je spam filter komt.
Ik weet niet hoe je headers zijn opgemaakt maar het kan voorkomen dat als deze niet goed zijn opgemaakt dat de mail word beschouwd als spam.
nu weet ik niet wat de setup is van de mailserver, maar kan me voorstellen dat dat bijvoorbeeld een exchange server is...als dat het geval is kun je bij de logs kijken of aan de beheerder vragen of hij misschien kan kijken in de logs waar het mailtje gebleven is...en of die uberhaupt ontvangen is....om hem makkelijker terug te vinden moet je even een opmerkelijke titel gebruiken zoiets als Supercalifragilisticexpialidocious of iets anders type/onthoudbaars
Het is nog steeds niet opgelost, op het moment kan ik ook niet vragen aan de beheerder hoe of wat want deze is er even niet.
In mijn hotmail komt deze dus wel gewoon binnen! Alleen niet als ik hem verstuur naar het mailadres van de zaak.
$mail->Subject = "Doorgestuurde XML validatie fouten";
// Hier staat wat PHP code wat voor de rest niet belangrijk is hiervoor
// HTML body
$mail->Body = "
<table>
<tr>
<td><b>Dit is een automatisch verstuurd bericht vanaf het XML validatie systeem.</b><br>Beantwoord deze mail niet</td>
</tr>
<tr><td><b>Datum van validatie:</b> ".$generatemoment."</td></tr>
<tr><td><b>XSD gebruikt:</b> ".$xsdfile."</td></tr>
<tr><td><b>De XML validatie:</b></td></tr>".$errors."
</table>
";
$mail->WordWrap = 50;
if(!$mail->Send()){
echo 'Er ging iets mis tijdens het versturen, namelijk:
';
echo $mail->ErrorInfo;
}else{