zo , ik ben geregistreerd :D meteen de volgende vraag erin gooien,
met chmod, ik moet dus een ding bijv..
bananen/geel/nietrot/lekkerebanaan.php
chmodden naar 777 maaaar
hoe zeg ik nou tegen chmod dat ik de baas ben op de server en dat ik dat wel mag ?
er wat toch iets van
chmod(file,gebruiker);
en die gebruier moest dan 99.99 zijn had ik ergens gelezen maar dat werkt dus niet, hoe moet het ^^
ik krijg nu permission denied in blabla op blabla
ik snap dat wel van chmod maar dan geeft hij een error , maar ik bedoelde eigenlijk dat chown of zoiets daar kon je rechten mee geven meen ik

edit :D

http://nl.php.net/manual/nl/function.chown.php

maarja .. daar geven de ook maar wazige info

nog een edit, ok ik snap de functie nu,\
maar hoe weet ik wie ik nu ben laat maar zeggen ik kan dus doen

chown("mijnpater.php","koen");
ok nu is de file van koen , maar hoe weet ik nou wat ik ben... of hoe kan ik mezelf dan koen geven ^^
Hm... Misschien eerst eens leren hoe je een zin opbouwt? :-/

Edit: Waarom wil je de eigenaar van een bestand veranderen, en niet gewoon de rechten?
ach niet mierenneuken, je snapt wat ik bedoel , en ik zit in een hele naare positie te typen, als je s wist hoe ik hier zit ^^ ben trouwens op t werk dus meot ik soms ff wegklikken en dan ben ik de zin kwijt en type ik maar door , je snapt in iedergeval wel wat ik bedoel. zoniet, dan vraag je t nog eens en typ ik t fatsoenlijk ;)
nou omdat ik de rechten niet KAN veranderen omdat ik niet de eigenaar ben ^^
11:44 A.M.
EINDHOVEN, BEST, NL
THE RECEIVER REQUESTED A HOLD FOR A FUTURE DELIVERY DATE. UPS WILL ATTEMPT DELIVERY ON DATE REQUESTED;DELIVERY RESCHEDULED

shit niemand thuis , mis ik mn pakketje :'(

edit, ik moet nog ff aan de edit knop wenne :P
tripleposting
Het is een forum, niet een priveweblog.

Als je niet eigenaar van een bestand bent, waarom zou jij als niet eigenaar jezelf dan eigenaar kunnen maken? Dan zou het hele idee van beveiliging weg zijn, dus volgens mij kan dat niet.
dat snap ik ook niet maar op php/net stond dat het mogenlijk was ..
chown

(PHP 3, PHP 4 , PHP 5)
chown -- Veranderd de eigenaar van een bestand
Beschrijving
bool chown ( string filename, mixed user)

Probeert de eigenaar van het bestand filename te wijzigen naar gebruiker user (aangegeven met naam of nummer). Alleen superusers mogen de eigenaar van een bestand wijzigen.
ja hoe maak ik mezelf dan superuser met een script :P met login ofzo :S kan toch niet ?

Reageren