Ik heb een website gemaakt waarin ik storingen bij houd voor mijn werk. Nu wil ik een historie gaan bijhouden, om te kunnen zien hoeveel storingen er dagelijkse nog zijn. Iedere dag komen er storingen bij en worden er storingen verholpen.
Nu ben ik op zoek naar een script dat automatisch het aantal storingen dagelijks om een vast tijdstip wegschrijft naar de database. Zonder dat ik deze pagina hoef aan te roepen, anders zou ik dit iedere dag zelf handmatig kunnen gaan doen.
Ik hoop dat mijn omschrijving van het probleem duidelijk is en dat iemand een antwoord heeft.
Nee, alleen wanneer een storing is verholpen dan gaat hij zeg maar van 0 (storing verholpen: nee) naar 1 (storing verholpen: ja). En ik tel alleen het aantal storingen dat nog actief is. Dus ze blijven wel in de database aanwezig.
Dan kan je het nog steeds wel doen met een query per dag, maar wordt het iets bewerkelijker.
Maar om ook op je echte vraag terug te komen (want ik begrijp dat je toch het liefst naar die cronjob wil), wat is daar nog een vraag aan? Op zich voert een cronjob namelijk gewoon een script uit op gezette momenten en in dat script kan je verder doen wat je wilt (alleen beter om geen output te versturen uiteraard).
Waar draait je site, bij een provider of inhouse? Providers hebben meestal wel een dashboard waar je die cronjobs simpel in kunt stellen via een paar selectievelden.
Dan raad ik je aan om even bij je provider te kijken of ze niet een simpele ondersteuning hebben voor cronjobs. Meestal werkt dat dan vrij simpel en is het binnen 5 minuten opgezet.