Ik ben bezig aan een transfer stukje, dat je een auto kan verplaatsen naar een ander land.
De opmaak, een lijst met jou auto's, met de gegevens, waarde, schade en als laatste, verkoop/crush en TRANSFER optie.

Nu heb ik dit staan in de opmaak (maar 2 omdat ik het eerst werkend wil krijgen)
<select name='land'> <option value='Colombia'>Colombia</option> <option value='Cuba'>Cuba</option> </select>

En dit als er gedrukt word op de pagina om ALLE auto's te transferen

$query = "SELECT * FROM garage WHERE `Gebruiker`='{$data->Gebruiker}'";
$info = mysql_query($query) or die(mysql_error());
$count = 0;
while ($gegeven = mysql_fetch_array($info)) {
$auto = mysql_fetch_object(mysql_query("SELECT * FROM `garage` WHERE `ID`='{$gegeven["ID"]}'"));
$car = mysql_query("SELECT * FROM `autos` WHERE `ID`='{$auto->IDautotype}'");
$garage = mysql_fetch_object($car);if(isset($_POST['trans']))
{$land = $_POST['land'];
mysql_query("UPDATE `garage` SET `Land`='$land' WHERE `ID`='$auto->ID'");}

Als je 1auto hebt, en je selecteerd het land en drukt op transfer, werkt dit.
Heb je meerdere auto's in je garage, update hij ALLE auto's naar het land wat je hebt geselecteerd bij de 1ste auto in je garage.
Als je andere landen aanvinkt bij andere auto's doet hij niks, enkel bij de laatste, en dan update hij ineens alles naar dat land, wat niet goed is.

Als je op transfer klikt, moet het script kijken welk land er bij welke auto geselecteerd is en dan naar daar verplaatsen.
Koen willemen op 21/01/2013 18:00:12

Snap het ff niet helemaal meer..

En ik kan natuurlijk niet raden wat je dan niet snapt.

Maar goed. Begin eens bij het begin.
Stap 1: de gebruiker vraagt de pagina op, er is dus nog geen actie, alleen de pagina tonen. Op dat moment moet je ervoor zorgen dat het id van de auto die verandert kan worden in het form wordt gezet.
Stap 2: de gebruiker verandert de select en verstuurt het form. Omdat nu het id van die auto meegaat krijg je dus de nieuw geselecteerde waarde en het id mee in de post gegevens.
Stap 3: de pagina moet nu opnieuw opgemaakt worden, alleen nu is er wel een actie die moet worden gedaan (namelijk het updaten van die auto). Check dus aan het begin van je script of er een post actie is, zo ja, voer de update uit. Daarna maak je net als in stap 1 de pagina op.

Ja sorry.
Ik weet niet hoe ik het id van de auto in die form moet zetten.
Kan je geen voorbeeld posten van wat ik moet veranderen of toevoegen?
Sorry
Nee, dat kan ik niet, want ik weet niet waar jij het vandaan moet halen.
Hoe bedoel je van waar vandaan?
Dat auto_id komt niet uit de lucht vallen, dus dat moet je ergens vandaan halen. Normaal uit een database, maar ik ken je applicatie en database structuur niet.
Uhm, denk dat je dit bedoelt :$
db naam is maffiaworlds_mf001,tabel autos, colom is gwn ID
Dus je schrijft een select query, haalt de gegevens op en per rij (als de gebruiker meerdere auto's heeft), kan je zo'n form maken met daarin het id.

Reageren