Ik wil een foto kunnen oploaden en deze daarna als background in een nieuw venster laten zien, iemand een idee hoe dit te doen?

Ik heb tot nu dit:

<?
global $_FILES;

$filename = $_FILES['userfile']['name'];

if ($_POST["newname"])
$uploadname = $_POST['newname'];
else
$uploadname = $_FILES['userfile']['name'];

if (is_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'])) {
move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], "uploads/" . $uploadname);

//echo "Het bestand is geupload onder de naam: $uploadname";

background-image: ($_files);

}
?>
<div align="center"><a href="uploadbestand.php">Back</a></div>

De upload werkt op zich wel, maar ik krijg normaal wat er bij de echo staat te zien en dan back. Nu ik dat background-image heb toegevoegd doet ie niets...
Omdat ik op aanraden van iemand het als een global variable gedefineerd heb.
Klopt dit niet dan?

Ben trouwens nog wel achter iets heel vaags gekomen, script werkt prima, maar met foto's die niet groter zijn dan 1024 x 768 daarboven upload hij ze niet en kan ie ze ook niet terug zien.

Omdat ik op aanraden van iemand het als een global variable gedefineerd heb.
Klopt dit niet dan?
ik vind het nogal overbodig
zonder dat zal het op 99% van de servers ook prima werken

Ben trouwens nog wel achter iets heel vaags gekomen, script werkt prima, maar met foto's die niet groter zijn dan 1024 x 768 daarboven upload hij ze niet en kan ie ze ook niet terug zien.
aangezien er nergens in het script een limiet zit zou ik ervan uitgaan dat de foto's de maximum bestandsgrootte zijn gepasseerd
dat lijkt mij de meest logische reden
Maximale upload van php is standaard 2 mb je kan dit wel aan passen in de php.ini
Heb geprobeerd een zwart/wit plaatje te uploaden in resolutie 1280 x 1024, werkt niet, dit terwijl hij maar 80 kb is. als ik zelfde plaatje op 1024 x 768 zet dan werkt het zonder problemen dus heeft volgens mij echt met formaat te maken... kan alleen helemaal niet ontdekken waar die limiet vandaan moet komen

Reageren