Ola,

Weet iemand wat het verschil is tussen een variabele en een parameter? Of is daar geen verschil tussen?

Stel ik heb een functie waarmee ik iets kan setten:

<?php

function set($key, $value) {
$this->data[$key] = value;
}

?>

De $key en $value kan van alles zijn, bijv. 'path' => '/home/library/' of 'cache_time' => 300. Hoe noem je zo'n key/value paar dan? Is dat een variabele of een parameter, of iets anders? Ik wil namelijk een functieomschrijving bij de set functie zetten, maar ik weet het juiste woord niet.

<?php

// Set a variable / parameter... ???
function set($key, $value) {
$this->data[$key] = value;
}

?>

Iemand een tip?
Ik kwam er zojuist achter dat de documentatie 'element' en 'value' door elkaar gebruikt, zie bijv. de documentatie van [php]array_shift[/php]:
Shift an element off the beginning of array
(...)
array_shift() shifts the first value of the array off (...)
Oké... maar als we nu niet kijken naar wat het "technisch" is, maar naar wat het "inhoudelijk" inhoudt?

Misschien zou je dan kunnen spreken over settings? Dan zou je krijgen "Add extra server settings." Is dat geen goede oplossing?
Voeg je echt instellingen toe aan je server?
Of vertel je wat leuke weetjes ervan en gooi je die in een reeks?

----
In php-taal: Add je echt settings toe aan je hosting-server?
Of add je values in een array?

Je zou het ook (zoals ik altijd heb geleerd) gewoon Nederlands kunnen gebruiken. Dan speelt dit niet eens.
Nederlands? Programmeer jij in het Nederlands, bedoel je dat?
Ja.
Commentaar en functie-namen zijn vaak nederlands. Zeker als het wat meer uitgebreide functies zijn.

Ik heb een functie die stripos() soort van vervangt: in_string() met dezelfde syntax als in_array(). Dat doe ik engels (om overeen te komen met in_array().

Als ik nieuwe/ongelezen berichten wilt sinds laatste bezoek heet die functie gewoon toon_ongelezen_berichten() bijvoorbeeld.
Eddy, jouw code is dus een mengelmoes van Engels en Nederlands? Klinkt niet echt goed.
Aiii, Eddy.. dat lijkt me niet echt handig...
De standaard-functies zijn engels. Alles wat ik 'toevoeg' is Nederlands.
Ik gebruik dus ook niet $result maar $resultaat (of $res :).
Ik gebruik niet $columns maar $kolommen.

Zo zie je direct hoe en wat echt door mij is gemaakt/aangepast.

Maar goed, dat is offtopic.
Maakt niet uit dat het offtopic is. Ik raad je toch aan om dit niet te doen, alles door elkaar gebruiken. Dat lijkt me echt geen goede gewoonte.

Reageren