Hallo allemaal,

Ik ben overgestapt naar een VPS server van Transip, voor 5 euro per maand.

Nu heb ik via directadmin php aangezet en me domein gekoppeld via dns aan mijn vps.

Nu als ik op mijn vps een bestand upload van
<?echo "test";?>

leest hij dat ook niet dan krijg ik wit beeld, maar als ik op bron weergeven druk zie ik daar wel de script.

Weet iemand een oplossing?

Mvg
Staat onder Custom HTTPD Configurations....

Als je niet weet hoe Linux (Het OS op de VPS) werkt, kan je het onderhoud ervan beter uitbesteden of een managed VPS nemen. In een 'productieomgeving' zou ik het voor een beginner niet aanraden een VPS te nemen....
Ja ben heel stom geweest, maar heb het meeste al af.
Ik hoef alleen nog php werkend te krijgen.

Ik ben bij de virtual host gekomen dit zit erin:

*verwijderd
Vreemd, het zou aan moeten staan.

Misschien zou je het kunnen hercompileren. Maar om te gaan beginnen over custombuild, update en build, lijkt het me zinniger om eens een ticket in te schieten bij je webhosting. Hier kan je eens vragen of ze het kunnen fixxen, want dit lijkt me duidelijk een fout van hun, als ze het zo hebben opgeleverd.

Ook raad ik met klem aan om het bestaande contract om te zetten naar een managed-contract, waarbij hun de VPS-server inbeheer nemen, en updates doorvoeren. Want als beginner kan ik je het niet aanraden om zulke dingen te doen. Grote kans dat er dan iets stuk gaat, met (lange) downtime voor je site tot gevolg, en dat wil je natuurlijk niet... ;-)

Reageren