Ik probeer een jquery ui dialog te openen welke door ajax word geladen:
$('#dialog-button').live('click',function(){
alert('dit gaat wel goed');
$('#dialog').dialog('open');//dit niet
});
//en dan wordt dit door ajax geladen
<div id="dialog">
<form>
<input type="text" value="hier een waarde">
</form>
</div>
Maar ik kom er even niet uit hoe ik de dialog kan laten openen..?
Ja dat kwam ik ook tegen tijdens mijn zoektocht, maar .on kreeg ik niet aan de praat daar ga ik ook nog even naar kijken.
Het probleem zit niet alleen in de dialog maar ook als je bijvoorbeeld css van een element wilt veranderen. Er is waarschijnlijk wel een oplossing voor, maar ik heb hem nog niet kunnen vinden....
Bedankt voor je reactie, ik heb dezelfde dialog zonder ajax wel getest dan werkt deze. Als ik de html door ajax laad dan werkt hij niet. Ik heb in firefox een dom navigator daarin is te zien dat de html er wel in staat.
Als je bijvoorbeeld en button door ajax genereert heb je .live of .on nodig. datzelfde heb ik nodig voor het openen van de dialog. En stel dat je bijvoorbeeld wilt doen $('#id').html(); Dan werkt dat ook niet, ik vraag me ook af hoe je dat doet. hier helpt .on en .live je volgens mij niet.
[size=xsmall]Toevoeging op 11/03/2013 15:18:17:[/size]
wat die on() doet is gewoon een event triggeren door te kijken wat de eerste parameter is. Click in dit geval. Dus als je dan op de button met het id 'dialog-button' klikt hoort hij het dialog te openen.
Als ik de dialog gewoon in de html zet zonder ajax dan werkt het wel(ik kan dan niet .on gebruiken dan werkt het ook niet). Als ik de dialog open zoals hierboven met de html door ajax dan werkt het niet.