Ik vraag me af wat de belangrijkste reden is waarom hackers hacken, en waarop ze zich vooral richten.
Gaat het ze om de gegevens in de database (wachtwoorden) of gaat het ze om de code, of willen ze een website kunnen overnemen?
En op welke manier wordt er meestal gehackt. Is dat via SQL injection? Of proberen ze daadwerkelijk je server binnen te dringen?
Ik vraag me dat af, omdat ik mezelf afvraag of ik nog extra maatregelen moet nemen voor het geval ze de server zijn binnengedrongen?
Stel ik heb bijv. een config bestand met database wachtwoorden, moet ik daar dan nog een of andere encryptie overheen gooien zodat het niet de echte wachtwoorden zijn waarmee ze in een database kunnen inloggen? Of zeggen jullie, als ze binnen zijn dan is het toch al te laat?
Chris, ik snap dat je je product wilt promoten maar doe dat dan (af en toe) bij een actueel topic... het ligt (lag) er nu net even wat te dik bovenop. Maak anders misschien een review topic over je product aan met wat screenshots? Misschien krijg je op die manier de discussie wat makkelijker op gang.
Wat ik niet snap is dat politie.nl nu weer een DDos attack heeft gehad (wat iedereen kan met botnet) en dat ze dit op het NOS nieuws als 'hacken' brengen. In mijn ogen is dit alles behalve hacken en slechts irritant voor de hub, wat verder geen kwaad kan. Hoe denken jullie hierover?
Op de website van de NOS wordt niet gesproken over hacken, maar over een Ddos aanval.
Ik vind dat je nooit dit soort veiligheidsdiensten moet platleggen. Ik kan geen enkele reden verzinnen waarom je dat zou willen. Er zijn nu mensen die geen aangifte kunnen doen en dat kan en mag niet de bedoeling zijn.
@Ozzie: nogmaals, m'n intentie lag niet in het promoten. Nieuw leven blazen in het topic (wat nu dus wel is gelukt...) en om de dingen die Koen zei te verbeteren.
@Bas: Het valt voor het nieuws inderdaad vaker onder de noemer hacken, de reden is simpel: het zijn hackers die een DDoS uitvoeren (meestal).. Maar idd, het is zeker geen hacken haha!
Snap niet wat de achterliggende gedachte is, kan me namelijk niet voorstellen dat Anonymous dit doet zónder aankondiging/reden..
Snap niet wat de achterliggende gedachte is, kan me namelijk niet voorstellen dat Anonymous dit doet zónder aankondiging/reden..
Vindt het wel grappig/apart dat de media bij het minste of geringste al zegt dat anonymous erachter zit. Ik betwijfel of ze überhaupt wel weten welke groepen er achter kunnen zitten. Zo kan ik me nog eens een aanslag herinneren en werd er gelijk gezegd dat de ETA erachter zat terwijl dit helemaal niet aan de orde was.
Wat betreft DDoS, ze willen ook nog wel eens uit het Oostblok of Rusland komen. Voor het zelfde geld is het een éénmansactie. Toch valt het me wel vaak op dat dit soort berichten dan een keer in de media verschijnen, maar ik hoor maar zelden dat er ook iemand wordt opgespoord.