ik raad je aan BASIS CURSUS PHP 5 te kopen : geschreven door peter kassenaar , staat alles in , je krijgt oefeningen e.t.c heb k zelf ook:P
het isbn nummer is: 90 395 2264 2
groet Reint
Koop dat boek AUB NIET!!!!
Daar worden stukken code in behandeld die in PHP4 zelfs al achterhaald waren, echt een slechte koop!!!
Kun je al lezen en schrijven met HTML en CSS ? Zo niet, leer dit dan eerst. Doe je dat niet, dan ben je straks uren lang bezig om de meest stomme fouten uit je PHP-scripts te halen die alleen maar met HTML/CSS te maken hebben.
PHP is geen doel op zich, het gaat om de systemen die je wilt maken.
En wat boeken betreft, ik heb veel plezier van het boek "PHP voor het world wide web" van Larry Ullman.
Waarom basiscursus PHP5 slecht is? Ik heb op een soortgelijke site als deze (PHPFreakz) al een aantal topics gehad waarin de code werkelijk slecht was, zelfs in PHP4 gebruik je die notatie al niet meer.
Let op, de code in dit topic komt dus rechtstreeks uit dat boek. Als je het verkeerd wilt leren moet je vooral dit boek kopen:
De code is niet slecht, degen die in de topic de code heeft getypt is slecht, omdat de code niet klopt wat er in het boek staat, ik hoef geen bewijsmateriaal te hebben, ik heb nergens slechte dingen over hem gelezen alleen op php freakz aan de hand van een code die niet goed is overgenomen waardoor je dit soort dingen krijgt.
Onterecht dus!!!!! Mensen moeten beter leren lezen en het juiste overtypen. Ik heb het boek voor mijn neus en de code klopt niet met hetgeen wat er staat geschreven op php freakz.
Het komt toch niet uit de lucht vallen Daniëlle? :))
Laat maar eens een voorbeeldje zien, zoals het er volgens jou uitziet, je maakt me nu erg nieuwsgierig. Ik krijg meer het idee dat je zijn boek probeert te promoten o.i.d.