Ola vrienden,

Ik zoek een USB stick van 128 GB waar ik m'n data encrypted (via AES) op kan plaatsen. Absoluut niet duurder dan € 150,- en liever zelfs een stukje goedkoper. Weet iemand toevallig waar ik deze kan kopen?

Tot nu toe heb ik alleen deze kunnen vinden.

Wie kan me helpen?
Dankjewel Victor!! Dat is tenminste al iets :)

(hij is zelfs in de aanbieding zie ik... normaal is ie een stuk duurder)
Je hebt nog vier dagen dan om een andere te vinden of voor deze te gaan!
Ja inderdaad. Ik kan alleen nergens terugvinden of de stick beveiligd is met een wachtwoord... ik zie dit nergens staan. Vreemd...
Zowel die Sandisk van jouw als Victor's Lexar zijn usb 2.0 dus stront langzaam. Al jouw voorbeelden tot nu toe gebruiken gewoon software encryption dus daar zou ik niets extra's voor betalen. Deze kun je er zelf ook wel op zetten.

Tevens zou ik kijken dat je een usb stick vindt met SLC geheugen en geen MLC. Deze gaan als het goed is langer mee dan de goedkopere MLC sticks.

De USB 3.0 stick die ikzelf op het moment gebruik is niet meer te krijgen dus ik heb helaas geen aanbeveling voor je.
@Mark: mijn computer heeft ook maar USB 2.0 dus 3.0 zal geen voordeel hebben. Dat zelf erop zetten is dat moeilijk? En wat versta je onder "gaat langer mee"? Hoe lang gaat MLC geheugen mee? Ik heb daar nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.

@Victor: die hebben volgens mij geen encryptie... of zie ik het verkeerd?
Mark heeft wel gelijk, ook al heb je nu alleen usb 2.0 zodra je een nieuw computer koopt heeft die wel 3.0

Verder kan je zelf de stick encrypten met bijvoorbeeld TrueCrypt
Dus het is niet noodzakelijk om specifiek hiernaar te kijken
Ik heb momenteel een 16GB USB stick en daar zit een wachtwoord op. 3x verkeerd intypen en alle informatie wordt gewist. Doet TrueCrypt dat dan ook? Pfff, lastig...
Nee, zon feature heeft truecrypt niet, als je truecrypt goed instelt heb je dat ook helemaal niet nodig. Bijvoorbeeld met de hidden drive feature.
Ik zou ook niet weten waarvoor je het uberhaupt nodig kan hebben behalve als je een atoombom aan het maken bent, maar dat terzijde:)

Reageren