Beste mensen,

Ik ben bezig met een simpel sign up scriptje en werk voor het eerst met PDO. Nu heb ik een PDO config bestandje voor db connectie:

<?php
// configuration
$dbtype     = "mysql";
$dbhost     = "localhost";
$dbname     = "databasenaam";
$dbuser     = "root";
$dbpass     = "databasewachtwoord";

// database connection
$db = new PDO("mysql:host=$dbhost;dbname=$dbname",$dbuser,$dbpass);

if ($db == false) {
	header("Location: http://www.google.nl");
}
?>

Dit werkt, ik krijg geen foutmeldingen en alles lijkt te kloppen, maar bij de register.php zit denk ik
het probleem, maar ook hier krijg ik geen foutmelding, maar wordt er simpelweg niks in de db gestopt:

<?php

// includes
	include ("config.php");

// input verification
	$name = $db->quote($_POST["name"]);
	$password = $db->quote($_POST["password"]);
	$email = $db->quote($_POST["email"]);

if (empty($_POST["name"]) || empty($_POST["password"]) || empty($_POST["email"])) {
		header("Location: http://www.google.nl");
	}

else {
		$sql = "INSERT INTO beta_users (id, name, password, email) VALUES ('$name', '$password', '$email')"; 

$results = $db->exec($sql);
	}

?>

Wat is er nou precies fout?

Alsvast bedankt!

Mvg,
Piet
Rare situatie, geen foutmeldingen, maar wel fouten xD
"INSERT INTO beta_users (id, name, password, email) VALUES ($name, $password, $email)";"

Dit lijkt me niet kloppen. Het aantal velden klopt niet met het aantal VALUES.

Probeer zo eens:

"INSERT INTO beta_users (name, password, email) VALUES ($name, $password, $email)";

[size=xsmall]Toevoeging op 15/05/2013 01:05:17:[/size]

En wel dus met exec($sql).
De tip van Ozzie werkt wel degelijk, alleen omdat je ook nog eens quotes om je strings mist in de query gaat het nog niet goed:
<?php
$sql = 'INSERT INTO beta_users (name, password, email) VALUES ("'.$name.'", "'.$password.'", "'.$email.'")';
?>
Met de quotes werkt het ook niet, ik heb jouw voorbeeld even gekopieerd en het geeft geen resultaat.
Tip: haal alles uit PDO en gebruik prepared statements!
Piet Jansen op 15/05/2013 13:27:21

Met de quotes werkt het ook niet, ik heb jouw voorbeeld even gekopieerd en het geeft geen resultaat.

Dan wordt het natuurlijk gewoon debuggen. Ik neem aan dat je daar al mee begonnen bent....?

Reageren