Heeft iemand enig idee hoe ik zoek button(voorpagina), naar een andere pagina(zoekennn.php) kan linken?
Het script wil de ingevoerde tekst niet doorsturen, naar zoekennn.php

voorpagina (2buttons maar zijn even voor test):

<form name="zoekquery" id="zoekquery" action="zoekennn" method="get" target="bottom">		  
		<td><input name="zoekquery" class="textfield" type="text" id="zoek" value="$zoek" style="width:125px;" /></td>
		<td><input type="image" style="float :inherit ;" img src="img/button-search-small.png" title="Zoek" value="Zoekennn" /></td>
		<td><input type="hidden" name="page" value="$zoek" /></td><td><input type="submit" title="Zoek" value="Zoek" /> </td>	
	</form>	 

zoekennn.php

$zoeken .= "
	<h3>Producten zoeken</h3> 

<form name=\"zoekquery\" id=\"zoekquery\" action=\"zoekennn\" method=\"post\">
		<table width=\"200\" border=\"0\">
		  <tr>
			<td><input name=\"zoek\" class=\"textfield\" type=\"text\" id=\"zoek\" value=\"$zoek\" style=\"width:150px; height:27px;\" /></td>
			<td><input type=\"image\" style=\"float :inherit ;\" img src=\"img/button-search.png\" title=\"Zoek\" value=\"Zoek\" /></td>
		  </tr>

</table>
		</form>
		"; 
Zo in de query plaatsen is het beste, en ik zou de post niet eerst in een variabel zetten maar ook rechtstreeks in de query.

Zo dus:

WHERE
                ((LOWER(od_naam) LIKE '%" . mysql_real_escape_string ($_POST['zoek']) . "%')

Variabelen nemen recources in beslag en kan je site wanneer het groter wordt dus vertragen, als je het kan zonder het eerst in een variabel te zetten is het het beste om daarvoor te gaan.
Oke bedankt, weer wat geleerd:P

Als laatst wou ik de laatste 100 zoekterm opslaan in de database, maar hoe zorg ik er voor dat de rij 101 automatisch verwijderd wordt uit de database?

Reageren