Hallo ik heb eindeiljk een nieuwe source helemaal werken op 2 errors na.
ja ik heb gezocht op google, forums en toch kan ik het probleem niet vinden
De error is :

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /home/simonky109/domains/gunstreet.nl/public_html/ubb.php on line 46

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /home/simonky109/domains/gunstreet.nl/public_html/ubb.php on line 47

Wat er staat op die lijnen is het volgende:

46:
$bericht = eregi_replace("\\[email=([^\\[]*)\\]([^\\[]*)\\[/email\\]", "<a href=\"mailto:\\1\">\\2</a>",$bericht);

47:
$bericht = eregi_replace("\\[url=([^\\[]*)\\]([^\\[]*)\\[/url\\]","<a href=\"\\1\" target=_blank>\\2</a>",$bericht);

Heb het ook op een ander forum gezet, daar krijg ik tal van informatie, maar snap niet wat ik nu precies moet doen, dus hopelijk wil iemand mij hier vrijwillig helpen.

Groetjes

Maar leg mij eens uit hoe je er op komt dat blank de regex is?
Spaar koetje op 18/06/2013 21:51:48

$bericht = preg_replace("/\[url=([^[]*)\]([^[]*)\[\/url\]", "<a href='1' target='_blank'/>\\2</a>", $bericht);

dat dacht ik tenminste ik heb hem achter blank geplaatst en de ; aan het einde

Als je dat denkt, weet je het dus niet zeker? Wat houdt je tegen om de manual op php.net van preg_replace eens te bekijken?
Ik dacht dat regex het onderwerp van de zin was, maar blijkbaar heb ik dat verkeerd begrepen
het is dus niet het subject ?

Searches subject for a match to the regular expression given in pattern. ik begreep dat hieruit
.... given in pattern

Nu is het niet meer zo lastig om te weten waar je de pattern in de preg_replace functie te vinden is, lijkt me ;-)?
pff dacht hem gevonden te hebben :

ik plaatste hem achter <\/a> maar dat is ook niet goed, heb dus echt geen idee wat die pattern en regex is
Spaar koetje op 18/06/2013 22:08:35

pff dacht hem gevonden te hebben :

ik plaatste hem achter <\/a> maar dat is ook niet goed, heb dus echt geen idee wat die pattern en regex is

Een kleine oogopslag op http://php.net/preg_replace doet wonderen. Een kijkje in Wouters linkjes overigens ook...
Oke opgelost eindelijk :)

Dit moest het zijn :
$bericht = preg_replace('/\[email=([^[]*)]([^[]*)\[\/email]/', '<a href="mailto:[email protected]">2</a>', $bericht);

$bericht = preg_replace("/\[url=([^[]*)\]([^[]*)\[\/url\]/", "<a href='1' target='_blank'/>\\2</a>", $bericht);

Bedankt allemaal nu nog permission denied in mijn avatar uploaden verhelpen en alles werkt eindelijk na weken haha

$copy = copy($_FILES['imagefile']['tmp_name'], "$idir" . $_FILES['imagefile']['name']);

Groetjes
Die losse '1' en '2' in je preg-replace klopt niet helemaal, maar dat is niet zo heel moeilijk op te lossen lijkt me.
En onregelmatig quoten klopt ook niet. En zo te zien ben je een bb parser aan het schrijven, daar bestaan betere methoden voor. Zoals de [google]lexer parser[/google] methode

Reageren