Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een kalender die een periode kan selecteren. ik ben al een tijdje bezig geweest om op andere manieren op te lossen, maar ik loop steeds vast. De gebruiker moet een periode selecteren en er moet dan gecontrolleerd worden of er al iemand in de periode geboekt is.

Kan iemand me vooruit helpen of op weg helpen?

alvast bedankt.

jerry
jQuery datepicker voor calendar input. En dan met PHP en SQL in de database kijken.
maar ik moet een periode kunnen selecteren, dus bijvoorbeeld van 1/1/2013 tot 1/2/2013 en dat dan in een kalender.
ja, daarom zeg ik ook jQuery UI datepicker, die support als het goed is perioden.
Ik kan gewoon in de voorbeelden een range selecteren. ..
Ja, maar dat is een datum, ik moet 2 datums kunnen selecteren
Dat zeg ik... 'een range'.
Kijk maar eens.
Oke, ja ik zie het.

maar dan insert ik dit in de database, met de gebruiker erbij welke dan gereserveerd heeft.

Als dat gebeurt is komt er een nieuwe klant en die selecteerd bijvoorbeeld een andere periode, maar wel met een aantal dagen erin die de andere gebruiker gereserveerd heeft. dus ik moet dan gaan weergeven dat in die periode een dag niet beschikbaar is doordat iemand anders het heeft gereserveerd.
'Restrict a daterange' gebruik je dan als er reserveringen zijn.
Ik ehb het gelezen maar ik begrijp het niet zo goed wat ik nou moet doen om mijn theorie in praktijk te laten brengen.

Reageren