Hallo, ik ben een PHP BrowserGame aan het maken en ik wil een 'Server' maken voor de game..
De server houdt bij de punten en de tijd OOK als er geen spelers online zijn.. (dus geen connectie met client / browser)Zoals bij de Game: Travian
Maar ik weet alleen niet hoe ik dat doe.., Hoe maak ik een PHP server-side script die MySQL en Javascript gebruikt...
een cronjob is gewoon een php script. deze laat je vervolgens periodiek door de server uitvoeren. Omdat er geen output naar een browser is zul je ofwel de output naar je toe moeten laten emailen door de server ofwel je maakt een logbestand. Maar je kunt je script natuurlijk wel gewoon testen door hem vanuit je browser op te vragen en dan krijg je wel de output te zien.
Hoe maak ik een PHP server-side script die MySQL en Javascript gebruikt...
Niet.... nou ja, in elk geval wat betreft javascript dan. Javascript draait in de browser, dus dat kan je nooit gebruiken als je een script puur op de server draait.
Toevoeging op 19/07/2013 10:47:48:
Dylan S op 19/07/2013 10:38:57
Kun je cronjobs veranderen?? via $row / database data?
Edit: Cronjobs gaan niet lager dan 1 minuut, maar de clocken rekenen op 1 seconde of minder...
En dus ben je met een compleet verkeerde aanpak bezig.
Laat me raden, je wil dat bepaalde punten of resources elke seconde worden opgehoogd, zelfs als een speler niet actief is. Dat moet je dus helemaal niet via een cronjob doen. Zoek eens hier op het forum, een dergelijke vraag komt hier pakweg elke week voorbij. Weet je ook meteen dat er al tig van die spellen zijn....
Ja als je realtime wilt werken dan wordt het lastig.
Maar je kunt wel telkens als een speler weer online komt de database bijwerken en daarbij kun je ook rekenen met de verschillen in de tijden