Ik wil een nieuwe optie toevoegen aan het administratie gedeelde van mijn website.

Ik heb de volgende tabel in de administratie, op een pagina (dus niet in PhPMyAdmin):

-------------------------------------------------------
|ID|Naam |Achternaam|Klas|Gebruikersnaam|Change|Delete|
|1 |Frank|Martens   |H2C |DonFrank      |Change|Delete|
|2 |Piet |van Heulen|H6E |p.vanheulen   |Change|Delete|
-------------------------------------------------------

Hierbij wordt alles behalve het wachtwoord in de tabel gezet. Nu wil ik hier 2 dingen aan toevoegen:
1) Een gebruiker wijzigen (wijzigen)
2) Een gebruiker verwijderen (delete)

Als je op wijzigen drukt moet er komen te staan als link:
http://www.-Desite-.EXT/admin/members/change.php&id=1&name=DonFrank&hash=38fffnj3dfnsjk (hash past per gebruiker aan)

Bij delete moet er een popup komen met: Weet u zeker dat u de gebruiker -Gebruiker- wilt verwijderen? Bij 'Ja' wordt deze gebruiker verwijderd.

Weet iemand hoe ik tewerk moet gaan?
Jammer, alleen omdat het werkt zal het wel goed zijn. :(

Als het voor mij werkt, en hij is een kenner ervan, ga ik er eigelijk vanuit dat het goed is. Wat zouden jullie veranderen, en wat is het voordeel daaraan?
Ik zou in php geen ' gebruiken. Daarmee voorkom je ook dat je in HTML moet gaan escapen (regel 19).
Mis foutafhandeling bij de query's
mysql gaat er op (korte) termijn uit. Kijk bv naar mysqli.
Regel 23 komt op mij wat ongelukkig over; weet jij wat $leerling[1], etc. is? Handiger/leesbaarder is gewoon veldnamen te gebruiken.
Waarom HTML-tags met hoofdletters? Inline opmaak (<B>) is niet meer van deze tijd.
Extra:
- waarom php sluiten en direct weer openen? (regel 3/4, 26/27)
- waarom een query uitvoeren en een rij fetchen en er vervolgens nul komma niets mee doen? (regel 14/15)
- als je een for loop gebruikt op regel 20, zorg dan dat je het eindstatement vooraf bepaalt en in een variabele zet. Nu zal de functie mysql_num_rows elke keer worden aangeroepen, wat extra tijd kost
Oke, ik ga later nog met de bovenstaande punten aan de slag.

Zou iemand misschien het script van Aar in die van mij willen verwerken? Of heeft iemand een link waar het deleten en wijzigen wordt uitgelegd?
Zie mijn code als een verbeterde opzet. Lees vooral het commentaar.

Reageren