Hierbij wordt alles behalve het wachtwoord in de tabel gezet. Nu wil ik hier 2 dingen aan toevoegen:
1) Een gebruiker wijzigen (wijzigen)
2) Een gebruiker verwijderen (delete)
Ik raad aan om een veld aan te maken met de naam: deleted. Zo voorkom je missende berichten bij JOIN-koppelingen.
?
Onbekende gebruiker
21-07-2013 19:20
gewijzigd op 21-07-2013 19:21
Ik heb een kolom aangemaakt met 'change' en eentje met 'delete'. Zo goed? En hoe ga ik nu verder te werk? Ik heb nog nooit iets gemaakt dat je een link wijzigd met een ID erin...
Edit: Deze zijn nu ook in de beginpost toegevoegd.
<?php
if(isset($_GET['id'])) {
// er is een ID opgegeven
if(isset($_GET['action'])) {
switch($_GET['action']) {
case "delete":
// hier je code voor je delete opdracht
break;
case "edit":
// hier je code voor je bewerken opdracht
break;
}
}
} else {
// er is geen ID opgegeven
}
?>
Hier moet je wel wat mee kunnen als opzetje.
?
Onbekende gebruiker
21-07-2013 19:42
Ehm, ik ben nog niet zo gevorderd met php. Bedoel je, dat dit gewoon op de pagina moet? Ik wil graag dat je wordt gestuurd naar een &id=1&name=DonFrank pagina... Hoe werkt dat? Ik ga er vanuit dat ik daarna het bovenstaande script moet proberen?
<?php
include 'include/bgup.php';
?>
<?php
$host = "*"; // De host
$user = "*"; // De MySQL gebruikersnaam
$pass = "*"; // Het MySQL wachtwoord
$datb = "*"; // De database
mysql_connect($host, $user, $pass) or die ("Er kan geen verbinding worden gemaakt");
mysql_select_db($datb) or die ("Er kan geen verbinding worden gemaakt met de database");
$query = mysql_query("SELECT ID,naam,achternaam,klas,username,email from members");
$leerling = mysql_fetch_row($query);
echo "<BR><BR><B>Geregistreerde leerlingen:</B><BR><BR>";
$query = mysql_query("SELECT ID,naam,achternaam,klas,username,email from members");
ECHO "<TABLE border=\"1\"><TR><TD><B>ID</b></TD><TD><B>Naam</b></TD><TD><B>Achternaam</b></TD><TD><B>Klas</b></TD><TD><B>Username</B></TD><TD><b>Email</B></TD><TD><b>Wijzigen</b></TD><TD><b>Delete</b></TD></TR>";
for($teller=0;$teller<mysql_num_rows($query);$teller++) {
$leerling = mysql_fetch_row($query);
echo "<TR><TD>$leerling[0]</TD><TD>$leerling[1]</TD><TD>$leerling[2]</TD><TD>$leerling[3]</TD><TD>$leerling[4]</TD><TD>$leerling[5]</TD></TR>";
}
ECHO "</TABLE>";
?>
<?php
include 'include/bgdown.php';
?>
En ik weet dat de foutenafhandeling op dit moment nog verkeerd is. Als er een fout in de beveiliging zit, hoor ik het graag.