Door
- Diov -
op 24-07-2013 21:09
gewijzigd op 24-07-2013 21:17
7.254 views
Hi,
Binnenkort kan ik eigenlijk gaan werken als jobstudent (vakantiejob), & ik heb al enkele vacatures bekeken op het net.
Het zou fijn zijn om iets te doen met programmeren (websites, PHP).
Maar nu zie ik dat je eigenlijk een grote kennis van OO of OOP moet hebben?
Helaas heb ik dit (nog) niet, alleen maar Flat Php..
Nu mijn vraagjes: - Wat is het verschil tussen OO & OOP.
- Ik zie ook vaak dat jullie over frameworks praten, welk framework ben je eigenlijk het meeste mee? Welk framework vragen ze het meest bij een job?
- Kan iemand in het kort uitleggen ook waar een framework juist goed voor is?
Als jullie me met deze vraagjes zouden kunnen helpen? <3 <3
En voor het uploaden naar een server gebruik je met symfony capifony, welke gewoon een sf port is van capistrano. Ik weet niet of er al een port is voor laravel, anders kun je er zelf eentje maken.
Je kan linux naast windows draaien.
Er word dan grub geïnstalleerd, dan kan je tijden het booten kiezen of je windows of linux wil draaien.
Het enige waar je voor moet uitkijken is dat je het goed doet tijdens de installatie dat je niet de windows partitie vernaggeld.
Je kan ook een virtuele linux omgeving in windows draaien, maar dat is redelijk traag als je pc niet echt een van de snelste is.
Verder valt het best mee hoor.
Het lijkt moeilijker dan dat het is. Gewoon aan beginnen.
En al niet mopperend "het werkt niet" naar kijken.
In linux kan je programma's ook gewoon installeren met de muis.
De terminal, is misschien even wat stoeien, maar daar is veel over te vinden op het net.
En anders roept hier wel iemand iets als je ergens niet uit komt.
Kijk Wouter heeft nog een betere optie voor je denk ik.
Volgens mij kan je dan gewoon installeren met de optie:
Wat ik altijd wel even doe is de instellingen van de snelkoppeling naar de Bash het doelpad veranderen naar de directory waar mijn php projecten staan. staat de bash gelijk in de juiste directory namelijk.