Ik zou mijn god niet weten hoe ik dit moet maken maar heb toch een poging gedaan!
Als aller eerst wat ik graag zou willen: een lijst van 3 kolommen uit 1 database, deze bevat een username, totaal behaalde punten en totaal level.
Dit moet per user allemaal naast elkaar staan en dan het liefst 30 op 1 pagina.
Ook moet dit in de volgorde van beste naar de slechte gebruiker.
Het lijkt allemaal veel maar ik kom er dus NIET uit.. mijn tabel heet hs_users
De volgende code heb ik ergens op internet gevonden en aangepast maar het lukt me maar niet!
<?php
include ('config.php');
$sql = mysql_query("SELECT overall_xp,username FROM hs_users ORDER BY ID DESC LIMIT 10")or die(mysql_error());
WHILE ($rows = mysql_fetch_assoc($sql))
{
echo '
Id: '.$rows['overall_xp'].' <br />
Game: '.$rows['username'].' <br />
Genre: '.$rows['Genre'].' <br />
';
}
?>
Dan weet je zeker dat alle zaken die fouten kunnen geven ook echt gemeld worden aan je.
Daarom moet je deze functie natuurlijk weer uitzetten indien je pagina / website 'live' gaat, je bezoekers hebben immers met de echte php / sql foutmeldingen niets te maken.
EDIT:
alleen geeft me dat een geheel witte pagina
Dus moet je zorgen dat je een foutmelding krijgt, ik ga namelijk nu niet verklappen waar de fout zit.
Oftewel in normale mensentaal:
als het gelukt is om de query van $query uit te voeren en dit in de variabele $sql te zetten moet je doen wat tussen de { en } van de if staat
Blijkbaar is het dus niet gelukt om dat uit te voeren of om dat in die variabele te zetten en dat zal dan wel een reden hebben.
De if heb je laten staan, de else (als het dus niet is gelukt) uit mijn eerdere post heb je weggehaald.
Dan gaan we zorgen dat je het wel snapt, maar wel zodat je er zelf over na moet denken (ja ik weet het, ik ben een irritant ventje).
Jouw code heel beknopt:
<?php
$query = "SELECT * FROM hs_users"; // even ingekort voor het voorbeeld
if($sql = mysql_query($query)){
// hier gebeurd dan iets indien $sql = mysql_query($query) true is (wel gelukt is)
}
else{
// hier gebeurd dan dus iets indien $sql = mysql_query($query) NIET gelukt is (als je bijvoorbeeld een fout hebt gemaakt)
}
?>
Als je dus in die else{ } zet echo mysql_error(); krijg je dus een foutmelding waarom het niet gelukt is
Ahah, ik begrijp m nu ja.
Ik heb nu deze error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'overall_lvl DESC LIMIT 0,30' at line 3