Ik kom er niet uit, het schijnt dat ik COALESCE niet eens mag gebruiken van dreamweaver. en krijg ook een foutmelding Parse error: syntax error, unexpected T_STRING
Ik geef alleen de query, je moet dat in PHP natuurlijk nog wel in een string verpakken.
ja dan moet je alle teams ook van andere clubs aan de tabel teams toevoegen.
Ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten dus kun je dan niet gewoon de korte codes aanhouden zoals die normaal ook gebruikt worden en dan een tabel clubs maken?
alsnog kun je dan voor de eigen club een tabel teams aan maken.
stel jouw club is FC KNUDDE en heeft twee teams C1 en C2.
Ik snap hoe het werkt alleen snap de toegevoegde waarde van de tabel clubs niet.
Ik wil bij mijn wedstrijdprogramma alleen dat hij de volgende stappen doorloopt:
1) selecteer alle wedstrijd gegeven uit tabel wedstrijden.
2) selecteer deze gegeven oplopen op datum.
3) kijk bij elke datum of zowel Team A als Team B een wedstrijd heeft.
4) Is dat zo echo dan beide wedstrijden (in opmaak zoals aangegeven in css)
5) bestaat er geen wedstrijd van Team A op datum controleer dan of Team B een wedstrijd heeft op datum en echo bij opmaak van Team A 'geen wedstrijd' en bij Team B de wedstrijd gegevens.
6) bestaat er geen wedstrijd van Team B op datum controleer dan of Team A een wedstrijd heeft op datum en echo de wedstrijd gegeven van Team A en bij Team B echo die 'geen wedstrijd'.
Alleen zie door de bomen op het moment het bos niet meer.
als we deze stappen 1 voor 1 kunnen doorlopen zou ik het misschien beter begrijpen.
Edwin, ik neem aan dat je een tool zoals PHPMyAdmin hebt, dus test daar de query die ik eerder gaf in uit.
Dat is namelijk stap 1 en 2.
Uit het resultaat wat je dan te zien krijgt, kan je stap 3 t/m 6 afleiden.
Ik neem aan dat ik die query gewoon in mijn php script kan zetten als volgt:
<?php
$sql='SELECT
d.datum,
COALESCE(u.thuis, 'vrij') u_thuis,
u.uit u_uit,
COALESCE(h.thuis, 'vrij') h_thuis,
h.uit h_uit
FROM (SELECT DISTINCT datum FROM wedstrijden) d
LEFT JOIN wedstrijden u
ON d.datum = u.datum AND u.teamid=1
LEFT JOIN wedstrijden h