hallo,

Ik probeer al de hele tijd wat waardes in mijn tabel te voegen maar het lukt niet. Hij geeft geen foutmelding weer maar er gebeurt eigenlijk niks.

dit is de code:

$db_handle = mysql_connect($server, $user_name, $password);
$db_found = mysql_select_db($database, $db_handle);

mysql_query ("INSERT INTO users_reeksen (user_id, vierkleuren_id) VALUES ('" 
    . $_SESSION['user_id'] . "', '" . $_GET['vierkleuren_id'] . "')", $db_handle);

mysql_close($db_handle);

hoop dat iemand wat ziet.

groeten
Wacht eens even, dat klopt niet, heb je de user_id ook niet een key gegeven?
Apart? Ik zie er geen UNIQUE of PK op zitten?
Probeer eens met REPAIR TABLE ..... de boel te repairen?
wat nou raar is is dat ik user_id heb verandert in users_id. Maaaar dan nog geeft hij de fout met:

Error: Duplicate entry '6' for key 'user_id'

kijk en daar staat user_id zonder de s

maar waar die dat vandaan haalt???? ik heb maar 1 veld die zo heet en dat is in de tabel users maar daar doe ik niks mee.

@ger, het is juist de bedoeling dat de user_id als zelfde getal opgeslagen kan worden
Heb je ook in het script veranderd dat hij is veranderd? Zo niet verander "INSERT INTO users_reeksen (user_id, vierkleuren_id" naar "INSERT INTO users_reeksen (users_id, vierkleuren_id"

Jasper
ja heb alles verandert. Maar daarom is het juist zo raar alsof hij uit zich zelf een andere tabel aanspreek. want in de tabel waar het in moet bestaat geen user_id meer.

ik heb zelfs nu geen include meer in mijn pagina staan. ik spreek mijn db alleen aan in die pagina zodat ik zeker weet dat hij nergens van een andere pagina wat probeer maar ik blijf maar diezelfde foutmelding krijgen.

user_id zonder s

maar ja als ik mijn tabel leeg maak dan pakt hij de eerste wel die hij erin stop. maar daarna niet meer.

me hersenen maken over uren hahaha
Oke, zie je nog ergens onderaan de pagina staan "Indexen" en onder Kolom toevallig "user_id" staan? Want dan denk ik dat (als het mogelijk is (zal wel niet)) hij de index niet heeft veranderd/verwijderd.

Toevoeging op 03/10/2013 20:46:46:

(Heb het over phpmyadmin of wat je ook gebruikt)
waar moet dat kunnen staan dan?

ik zie niks bij phpmyaddmin staan
Blijkbaar staat er een UNIQUE index op user(s)_id in de koppeltabel.
De melding die je krijgt is daarin vrij duidelijk, dus je koppeltabel aanpassen.

Een koppeltabel hoeft meestal niet meer dan twee kolommen te bevatten, als je die kolommen samen de primary key maakt voorkom je een dubbele combinatie user_id/vierkleuren_id.
nou eindelijk heb ik het voor elkaar.

BEDANKT ALLEMAAL VOOR HET MEE DENKEN!!!!

Ik heb gewoon users_id verwijdert en weer opnieuw aangemaakt. hij loopt als een trein!!!

bedankt allemaal
KLinkt als een beschadigde table? Een REPAIR had misschien wel direct geholpen?

Reageren