Ik wil de $extensie zo instellen dat er bijvoorbeeld ook .png of andere extensies kijkt of die bestaan. Is dit mogelijk?
$extensie = .jpg || .png;
if (file_exists("foto.$extensie")) {
}
Misschien moet je jezelf eerst eens afvragen waarom je dit wil weten. Als het goed is behoor je namelijk al te weten welk bestand je gaat opvragen.
Wat jij nu doet is je hengel uitgooien en kijken of je toevallig beet hebt. Als je echter goed programmeert, dan weet je precies om welke vis het gaat, waar die zich bevindt en kun je 'm zo pakken!
Misschien moet je jezelf eerst eens afvragen waarom je dit wil weten. Als het goed is behoor je namelijk al te weten welk bestand je gaat opvragen.
Wat jij nu doet is je hengel uitgooien en kijken of je toevallig beet hebt. Als je echter goed programmeert, dan weet je precies om welke vis het gaat, waar die zich bevindt en kun je 'm zo pakken!
Hee Ozzie dat is niet per definitie zo hoor. Als je bijvoorbeeld alle bestanden wilt laten zien in een bepaalde directory zonder dat het script hoeft te weten hoe die bestanden precies heten.
@Frank, dat klopt. Maar de vraagstelling van de topicstarter suggereert in mijn ogen iets anders. Hij wil gaan testen of het bestand foto.jpg of foto.png bestaat. Hij zoekt dus bewust naar een bepaald bestand. Dat lijkt me een andere situatie dan die jij nu schetst.