UPDATE sys__paginateksten SET headerregel = '$cHeader', artikel = '$cTekst', headerfont = '$cFont', headersize = '$cCorps', headertype = '$cType' , headercolor = '$cKleur' WHERE id = '$nRecord'
Als in een van de woorden in de variabele $cHeaderregel een quote bevat, aat mijn hele query aan de haal. Met andere woorden, ik krijg een foutmelding vanuit phpMyAdmin.
Hoe krijg ik deze query zodanig ingericht dat bijzondere leestekens geen obstakel meer vormen?
De foutmelding vanuit phpMyAdmin bij oorspronkelijke query:
Fout
SQL-query:
UPDATE sys__paginateksten SET headerregel = 'xxxxxxxxStem op onze CD's voor de Zilveren Duif Awards ', artikel = 'Van9 t / m16 november2013 staat christelijke muziek van eigen bodem IN de schijnwerpers.De week begint met de uitreiking van de Zilveren Duif Awards tijdens een galadiner op vrijdag8 november IN Hart van Holland IN Nijkerk.Twee producties van ons zijn genomineerd : Redeemer of my heart van CRK Adonai en Er IS een God die hoort van Het Holland - Koor.Breng uw stem uit via www.zilverenduif.nl ', headerfont = 'Trebuchet MS;
MySQL meldt: Documentatie
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 's voor de Zilveren Duif Awards', artikel = '
Van 9 t/m 16 november 2013 staat c' at line 1
mysqli_real_escape_string() verwacht 2 parameters. Jij geeft er een. Dat moet een foutmelding genereren. Doet dat het niet? Zet je error_reporting() op E_ALL.