Hier inderdaad al eens naar gegeven , maar hoe zit het in elkaar ,
Ik benader me wampserver door naar localhost:8080 te gaan omdat port 80 ingebruik was.
Moet ik dan de port forwarding naar 8080 of staat dit los van elkaar ?
Hoe benader ik dan de pagina door naar extern ip te gaan( mijnip.nl) 84...... Of naar 192.....
Ik heb geen idee
Dit zijn inderdaad dingen die ik natuurlijk al geprobeerd heb , maar niks dat werkte daarom vraag ik me af of ik hier iets over het hoofd zie en wat nou de juiste manier is ?
Als ik naar mijn extern ip ga gebeurt er niks( kan webpagina niet vinden ) .
Kan nu even geen instellingen laten zien zit niet meer achter de computer zal morgen even wat laten zien
Je kam meestal niet je eigen externe ip benaderen via een rechtstreekse verbinding, je zou het via een proxy website kunnen proberen en kijken of je dan wel je site kan bekijken.
Je moet in je router de ip adres van het apparaat waar de WAMP server op staat forwarden op poort 8080 ( of welke poort hij naar verwijst ) en als je naar je externe ip adres gaat moet je op je server uitkomend
Bedankt voor jullie reacties ik heb het eindelijk aan de praat gekregen,
wel nog 1 vraag klopt het dat de knop bij wampserver Put online of Put offline geen dienst meer doet, of deze nu aan of uitstaat de website is altijd te bereiken via extern ip zolang de port forwarding aan staat?