Ola,

Ik zat te denken om een FileSystem class te maken waarmee ik bijv. bestanden kan "laden" en opslaan.

Nu zit ik alleen even na te denken over de method names.

Wat betreft het "laden" van bestanden, vraag ik me af hoe ik de methods moet noemen voor deze php functies:

1 include
2 require
3 file_get_contents

Bij 1 en 2 vraag ik me sowieso af of ik niet gewoon alles zal requiren (en dus geen aparte method voor includen). Wat zou een goede functienaam zijn. Gewoon simpelweg loadFile()? En wat is dan een mooie naam voor optie 3? fileGetContent?

Iemand wat tips?
bij filesystem denk ik meer aan het openen, lezen, schrijven, sluiten en verwijderen van bestanden alsmede het scannen van bestanden in een bepaalde directory met of zonder filter alsmede het ophalen van de grootte, datum, rechten en attributen van een bestand of directory.

en wat jij nu voorstelt is overbodig. een autoloader is wat je vandaag de dag moet hebben,

http://www.sitepoint.com/autoloading-and-the-psr-0-standard/
Ik heb een autoloader, maar ik bedoel bijv. het inlezen, opslaan en verwijderen van een cachebestand. Dit wil ik dan via die class doen. Iemand tips?
->load
->save
->remove

Toevoeging op 24/10/2013 11:22:14:

PS: Je moet echt eventjea in de broncode van de Filesystem class van Symfony kijken. Een van de mooiste voorbeelden van iterators :)
Thanks Wouter! Staat load dan voor require of voor file-get-contents?
Even voor de goede orde... als je dus zo'n filesystem class gebruikt, dan gebruik je dus nergens meer require $file, maar in plaats daarvan $file_system->load($file). Correct?
nee
Hoe dan wel?
In je autoloader gebruik je toch gewoon require, en in de rest van je app moet je normaal geen bestanden laden?

Trouwens require/include hebben een totaal andere functie dan wat ik onder een file load functie begrijp. PHP verwerkt de code in een require/include, terwijl een load functie de inhoud returnt al dan niet op een verschillende wijze.
Thanks LEDfan. Ik kan in zo'n filesystem een load functie maken die de inhoud van een bestand inlees en returnt... maar wat is dan precies de toegevoegde waarde van zo'n filesytem ten opzichte van de native php functies?
Ozzie, ik zou het loskoppelen met een class Cache die een class FileSystem gebruikt. Dat biedt je later immers de mogelijkheid om voor caching iets anders te gebruiken dan het file system.

Reageren