Help, vanavond ligt ineens m'n internet eruit. Rood kruisje in icoon. Ziggo gebeld. Modem en netwerkkaart zijn in orde. Probleem ligt dus ergens anders, maar waar? Als ik ga troubleshooten krijg ik deze melding: windows could not automatically detect this network's proxy settings. Wat kan ik doen? Graag tips (zo duidelijk mogelijk aub want ik heb niet veel verstand van netwerken). Oh ja, ik gebruik Windows 7.
Heb je al de stekker van je modem er 2 minuten uitgehaald en er weer ingestopt? Is de 1e reactie die ik heb..
Helaas, niks helpt. Opnieuw installeren vrees ik. Pfff...
Eerst even je netwerkverbinding verwijderen.
1. Windowstoets (of Start)
2. type: "netwerkverbind"
3. Klik op "Netwerkverbindingen"
4. Schakel daar je LAN even uit.
5. Schakel hem daarna weer in.

Geen succes?
1. Verwijder even je netwerkkaart in Apparaatbeheer
2. Schakel je LAN uit (zie hierboven)
3. Installeer je netwerkkaart weer
4. Schakel je LAN weer in.

Thanks Eddy, maar dat heeft helaas allemaal niks geholpen. Ik ben inmiddels bezig met opnieuw te installeren...
En dan was OSS zo slecht. Op men linux bak nog nooit moeten herinstalleren omdat "plots" het netwerk niet meer werkt.
Ik denk dat ik een virus te pakken heb gehad. Maakt verder ook niet uit hoe het komt of welk OS beter is. Het is gewoon erg vervelend.
"Op men linux bak nog nooit moeten herinstalleren omdat "plots" het netwerk niet meer werkt."

Ik moet mijn linux telkens weer herinstalleren omdat er weer een nieuwe update is... Dan vind ik window's update methode toch stukken handiger.

[/os gevecht]

[nerdmode]OSS betekend Open Source Software. OS is Operation System.[/nerdmode]

[verklaring van dit bericht]Relativering van lofprijzingen[/verklaring van dit bericht]
@Wouter dan doe je iets behoorlijk fout als je telkens opnieuw moet installeren :p

Reageren