Het probleem is dat ik niet in mijn router geraak.
Als ik naar 192.168.0.1. of 192.168.1.1 ga, dan zegt mijn browser(s) dat hij de pagina niet kan vinden.
In de garage staat een bakje die het internet verdeeld (Weet niet echt hoe het heet (modem of router)).
Vroeger was er geen internet boven, maar door de verbouwingen wel.
Boven heb ik een router aangesloten voor draadloos netwerk.
Dus:
InternetKabel --> Bakje die verdeeld --> Kabel die naar boven loopt --> Draadloos netwerk bak --> Laptop: ontvanger
[size=xsmall]Toevoeging op 28/10/2013 14:31:31:[/size]
Uit eigen ervaring is het wel vaker zo dat je moeilijk in een router kan komen omdat er een andere bij aan hangt. Je zou je router los kunnen koppelen van de rest en met een kabel kunnen verbinden met je laptop.
Dan voer je in het command venster 'ipconfig /renew' uit, en de 'default gateway' die je dan hebt zou volgens de handleiding 192.18.1.1 moeten zijn. Deze kan je dan openen in je browser, je poort open zetten en weer aansluiten in je netwerk.
Dit is het resultaat als ik mijn router met mijn laptop verbind:
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Windows\system32>ipconfig /renew
Windows IP-configuratie
Er kan geen enkele bewerking op de LAN-verbinding 3 worden uitgevoerd als
het medium ervan niet is aangesloten.
Er kan geen enkele bewerking op de Draadloze netwerkverbinding 2 worden uitgevoe
rd als
Er kan geen enkele bewerking op de Draadloze netwerkverbinding worden uitgevoerd
als
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding.
Kan geen
contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.