Ik wil een NULL value inserten in een database. Hoe doe ik dat. Ik weet dat VALUES(NULL) een optie is, maar ik gebruik variabelen. Dus ik wil een VALUE($variabele) inserten en die moet NULL kunnen zijn. Hoe doe ik dat of kan dit niet ?
Ik heb al $variabele="\n" of "NULL" of NULL geprobeerd, maar geen daarvan werkt. Moet ik dan ingewillelede IF statements gaan maken die dan de NULL value gaan regelen ?
Boehoe...dat heb ik weer.

Ik gebruik nu de volgende code:
$SQLcommand = "INSERT INTO fietslog (datum,titel,metwie,omschrijving) VALUES ('$datum', '$titel', '$metwie', '$omschrijving')";
if(mysql_db_query($daba, $SQLcommand, $db))
{
if (!empty($afstand)) $result = mysql_query("UPDATE fietslog SET afstand='$afstand' WHERE id=".mysql_insert_id()) or die(mysql_error());
if (!empty($maximum)) $result = mysql_query("UPDATE fietslog SET maximum='$maximum' WHERE id=".mysql_insert_id()) or die(mysql_error());
if (!empty($gemiddelde)) $result = mysql_query("UPDATE fietslog SET gemiddelde='$gemiddelde' WHERE id=".mysql_insert_id()) or die(mysql_error());
header("Location: fietslog.htm");
}

Echter als alle waarden gevuld zijn, dan voerd hij alleen de eerste uit. Mag je niet meerdere UPDATE commando's na elkaar uitvoeren...

Jullie begrijpen het..ik ben ene echter NEWBIE.
Ik heb blijkbaar iets geks gedaan.
Ook ik heb het nu werkend op $var = 'NULL';
Ik denk dat ik bij een eerdere test iets verkeerd had staan.

Iedereen badankt voor de tips.

Reageren