Ik wil een NULL value inserten in een database. Hoe doe ik dat. Ik weet dat VALUES(NULL) een optie is, maar ik gebruik variabelen. Dus ik wil een VALUE($variabele) inserten en die moet NULL kunnen zijn. Hoe doe ik dat of kan dit niet ?
Ik heb al $variabele="\n" of "NULL" of NULL geprobeerd, maar geen daarvan werkt. Moet ik dan ingewillelede IF statements gaan maken die dan de NULL value gaan regelen ?
Ik gebruik nu de volgende code:
$SQLcommand = "INSERT INTO fietslog (datum,titel,metwie,omschrijving) VALUES ('$datum', '$titel', '$metwie', '$omschrijving')";
if(mysql_db_query($daba, $SQLcommand, $db))
{
if (!empty($afstand)) $result = mysql_query("UPDATE fietslog SET afstand='$afstand' WHERE id=".mysql_insert_id()) or die(mysql_error());
if (!empty($maximum)) $result = mysql_query("UPDATE fietslog SET maximum='$maximum' WHERE id=".mysql_insert_id()) or die(mysql_error());
if (!empty($gemiddelde)) $result = mysql_query("UPDATE fietslog SET gemiddelde='$gemiddelde' WHERE id=".mysql_insert_id()) or die(mysql_error());
header("Location: fietslog.htm");
}
Echter als alle waarden gevuld zijn, dan voerd hij alleen de eerste uit. Mag je niet meerdere UPDATE commando's na elkaar uitvoeren...