Ik heb een dedicated server met als hoofddomein showu.nl en virtuele nameservers ns1.showu.nl en ns2.showu.nl.
Domeinnamen registreer ik bij TransIp en accounts maak ik in DirectAdmin op resellerniveau aan.
Nu heb ik een applicatie gebouwd op een van de accounts die ik aangemaakt heb met de domeinnaam hoevelaviste.nl
In deze applicatie gebruik ik PHPmailer om HTML e-mails te versturen. Dit gaat bijna altijd goed, behalve naar @hotmail.com, @msn.com etc. adressen.
Als ik als FROM adres [email protected] instel met als SMTP mail server mail.showu.nl dan komen de mails WEL aan bij hotmail-adressen. Als ik de mail server op mail.hoevelaviste.nl zet, maar het FROM adres op [email protected] laat staan dan komen de mails ook aan.
Als ik echter het FROM adres [email protected] instel met als SMTP mail server mail.hoevelaviste.nl dan komen de mails NIET aan. Behalve als ik [email protected] toevoeg bij de veilige afzenders in het hotmail account.
Geen van de bovenstaande werkende situaties is gewenst. Ik wil graag dat de afzender van de mails gewoon [email protected] kan zijn en dat deze mail gewoon aankomen op hotmail accounts.
Ongetwijfeld dient er ergens iets anders ingesteld te worden, maar ik ben ten einde rade wat er veranderd dient te worden om dit te laten werken. Voor degene die dit probleem voor mij op kan lossen heb ik een beloning van € 100,- over!!!
Is het ook niet gewenst, nadat je eerst uit de blacklist bent zoals Bas aangeeft, de 'from' te zetten op [email protected] en 'reply to' op reserveringen@... ?
Dit is inderdaad niet gewenst. Het komt niet echt professioneel over als de mail van een compleet andere domeinnaam afkomstig is. De meeste mensen zal het niet eens opvallen, maar toch. Netjes is het niet.
Er missen inderdaad correcte records bij de DNS gegevens waaronder inderdaad de SPF. Verder staat de TTL best wel lang. Ik heb ze meestal op 5 minuten staan (weet niet of dat bij TransIp ook kan)
Heb je ook gecontroleerd of PHPmailer inderdaad met STMP kan inloggen?
[size=xsmall]Toevoeging op 11/12/2013 14:29:22:[/size]
Die SPF records kan je ook invoeren bij TransIP als het goed is.
Er missen inderdaad correcte records bij de DNS gegevens waaronder inderdaad de SPF. Verder staat de TTL best wel lang. Ik heb ze meestal op 5 minuten staan (weet niet of dat bij TransIp ook kan)
Heb je ook gecontroleerd of PHPmailer inderdaad met STMP kan inloggen?
[size=xsmall]Toevoeging op 11/12/2013 14:29:22:[/size]
Die SPF records kan je ook invoeren bij TransIP als het goed is.
SMTP gaat wel goed als ik het via smtp.showu.nl met e-mail adres [email protected] doe.
Ik ga even proberen dat spf record op te nemen bij TransIP ook en de TTL lager te zetten