Beste Forumleden,

Bij een migratie van een website ben ik er achter gekomen dat de nieuwe server (Centos virtual machine) geen IMAP extensie aan heeft staan waardoor de foutmelding Call to undefined function imap_open() optreedt.

Ik ben zelf ijverig aan de slag gegaan om deze extensie met behulp van Putty te installeren maar helaas zonder succes.

Als er mensen zijn die hier verstand van hebben en mij willen helpen (tegen een kleine vergoeding) dan hoor ik dat graag. Stuur me in dat geval even een PM.

Fijne jaarwisseling allemaal!
sudo yum install php-imap
al geprobeerd (na Apache herstart uiteraard)?
Hoi Koen,

Ja dat heb ik gedaan en daarna de hele VM opnieuw opgestart omdat ik alleen apache niet voor elkaar kreeg.
Heb je zin om even met me mee te kijken via skype en / of teamviewer?
Ik heb nu even geen tijd, maar ik heb ook niet veel verstand van CentOS, meer van Ubuntu server. Als het morgen nog niet is opgelost, wil ik je wel helpen via Skype of TeamViewer.
Koen dat zou super zijn. Ik ga je iig even een PM sturen
Ozzie ja dank je. dat is eigenlijk hetzelfde als Koen zijn eerste post. Ik heb dat gedaan en het lijkt goed te gaan maar na een herstart krijg ik nog steeds die php foutmelding...
Hoe heb je php geïnstalleerd? via yum of source? En welke versie van php heb je?
Gebruik je DirectAdmin? In dat geval wordt het gebruik van yum voor de meegeleverde pakketten (mysql, php apache) afgeraden.
Ik heb PHP versie 5.3 en het geïnstalleerd met yum.
Aar, ik heb inderdaad DirectAdmin.

Kun je me de goede richting opduwen?
Ik hoop dat je PHP niet met YUM hebt geinstalleerd. Want de vaste geinstalleerde programma's komen binnen via de Custombuild via de CLI, zodat ze direct geintegreerd worden in de virtualhosts etc...

Kijk ook eens naar dit:
http://forum.directadmin.com/showthread.php?t=37357

Reageren